Wachten op Woensdag

Wachten op Woensdag #6

Deze week in Wachten op Woensdag heb ik twee boeken en één serie waar ik heel erg naar uitkijk. Ik ben heel benieuwd naar beide boeken, maar misschien kijk ik wel meer uit naar de serie. Het is namelijk al een zevende seizoen van iets… en het wordt fenomenaal!

De Nieuweling – Taran Matharu

Als smidsleerling Fletcher ontdekt dat hij demonen uit een andere wereld kan oproepen, reist hij samen met zijn demon Ignatius af naar de Vocans Academie. Daar worden leerlingsummoners getraind in het gebruik van hun magische gaven, om deze in te kunnen zetten in de oorlog tegen de vijandelijke orks. Onder de leerlingen bevinden zich de kinderen van machtige edelen, die meer ervaren zijn in het omgaan met hun demonen en zich ver boven Fletcher en de andere burgerleerlingen verheven voelen. Samen met zijn vrienden, de dwerg Othello en de elf Sylva, raakt Fletcher verzeild in een gevaarlijk machtsspel, dat een hoogtepunt bereikt als er aan het eind van het eerste jaar moet worden gestreden om een machtige positie in de Raad van de Koning. Het lot van een heel koninkrijk ligt in zijn handen.

Je wilt niet weten hoe lang ik dit boek al wil lezen. Vanaf het moment dat Best of YA het boek heeft aangekondigd, wacht ik vol verwachting af. De Nieuweling is het eerste deel in Summoner-serie en komt uit op 7 juli.

Because you love to hate me – Ameriie

Leave it to the heroes to save the world–villains just want to rule the world. 

In this unique YA anthology, thirteen acclaimed, bestselling authors team up with thirteen influential BookTubers to reimagine fairy tales from the oft-misunderstood villains’ points of view.

These fractured, unconventional spins on classics like ”Medusa,” Sherlock Holmes, and ”Jack and the Beanstalk” provide a behind-the-curtain look at villains’ acts of vengeance, defiance, and rage–and the pain, heartbreak, and sorrow that spurned them on. No fairy tale will ever seem quite the same again!

Als je een beetje de Amerikaanse booktubers volgt dan weet je dat dit boek bestaat. Een groot aantal heeft namelijk de kans gekregen om samen met een auteur een verhaal te schrijven over… je raad het al, een villain. In Because you love to hate me staan dertien verhalen! Ik kijk er best wel naar uit aangezien ik al een lange tijd booktube volg en heel erg benieuwd ben naar deze verhalen. Het boek komt uit op 11 juli.

Game of Thrones – seizoen 7

Het nieuwe seizoen is bijna daar. En man o man wat hebben we lang moeten wachten. Van de beelden te zien beloofd het spannender en heftiger dan ooit te worden, want het einde is bijna daar. Slagvelden zijn nog nooit zo groot geweest! Het nieuwe seizoen is vanaf 17 juli te zien op Ziggo.

Waar kijk jij het meest naar uit?

Geef een reactie

