Boeken·tbr

Populaire boeken die ik nog niet heb gelezen

Ik zat laatst even naar mijn boekenkast te kijken en merkte dat ik aardig wat populaire boeken heb die ik nog niet heb gelezen. Boeken die zo veel hype krijgen op social media, terwijl ik helemaal niet weet waar het over gaat. Ja, de flaptekst, en daar blijft het dan ook bij. Door een paar van die boeken op een rijtje te zetten, moedigt het mij misschien aan om ze dit jaar nog te gaan lezen. En zo niet? Dan het jaar daarna.

De foto’s voor deze post zijn misschien een beetje fancy, maar ik heb ze genomen voor mijn “bookstagram” account.

De divergent trilogie – Veronica Roth

Ik begin maar gelijk met de grootste schokker. Ik heb het gevoel dat iedereen deze boeken heeft gelezen toen de hele dystopian fase bezig was. Ik was echter niet een van die personen aangezien ik pas weer begon met lezen aan het einde van de hype. Ik las nog De Hongerspelen maar daar eindigde mijn dystopian avontuur dan ook. Ik weet helaas ook al hoe het afloopt dus daardoor is mijn interesse om het te lezen nog meer gedaald. Misschien dat ik ooit besluit om het eerste boek op te pakken, maar dat gaat nog wel eventjes duren. Er zijn zo veel meer boeken om te lezen!!!

The Lunar Chronicles – Marissa Meyer

De serie is ondertussen helemaal compleet in het Nederlands en ik heb nog steeds het eerste deel niet gelezen. Ik heb de lunar-trein gewoon glashard gemist! Ik heb wel de eerste twee boeken in mijn bezit, dus dit zou mij niet moeten tegenhouden om het te lezen. Op de planning staat sowieso het eerste boek nog dit jaar te lezen, en dan hoop ik dat ik net zo verliefd wordt op de boeken als de rest van Nederland. Beter laat dan nooit!

Het lied van vuur en ijs – George R.R. Martin

Dit is het enige boek op de lijst waar ik echt alles van weet. Ik kijk namelijk de tv-show. Voor een tijdje heb ik de boeken al willen lezen, maar de dikte intimideert mij toch wel een beetje. Ik heb wel een afspraak met mijzelf gemaakt, namelijk: ik ga beginnen aan de boeken wanneer de tv-show voorbij is. Het een na laatste seizoen – seizoen 7 – begint alweer bijna, dus hoef ik nog maar één jaar te wachten. Ik wil namelijk de boeken en de tv-show als twee verschillende dingen zien aangezien er nog veel verschil in zit. Sommige karakters zijn dood in de boeken die nog leven in de show, en visa versa. Los van elkaar wordt het toch allemaal ietsjes makkelijker!

Touching Juliette – Tahereh Mafi

Dit is de enige serie in de lijst waar ik al aan ben begonnen. Ik heb namelijk het eerste deel en het tussen boekje gelezen. Ik ben ook al eens een keer begonnen in Breek Me, maar heb deze door onbekende redenen weer neergelegd. De schrijfstijl vond ik prachtig in het eerste deel en ik ben dus echt wel benieuwd naar hoe het verder gaat met Juliette, Adam en Warner. Ik wil deze boeken nu ook graag uitlezen omdat ik weet dat Tahereh Mafi bezig is met het schrijven van een nieuwe trilogie die direct plaats vindt na Vertrouw Me. Dit is wel een goede motivatie om de boeken te lezen!

Welke populaire boeken heb jij nog niet gelezen?

Geef een reactie

