tags

Beauty and the Brains Booktag

Ik werd van de week door Joost getagd om deze tag te gaan doen. Aangezien deze tag veel te maken heeft met de middelbare school en ik net dus ben geslaagd! Ik ben er net af en duik gelijk weer terug door deze vragen.

1.Favoriete boek

Ik zou met gemak De Hongerspelen of De Bijzondere Kinderen van Mevrouw Peregrine kunnen zeggen. Die antwoorden zijn zeker waar, maar toch weten de meeste van jullie dat wel van mij. Het boek dat ik nu ga noemen vast ook geen uitzondering maar toch wil het even genoemd hebben. Ready Player One van Ernest Cline. Een van de allereerste stand-alone’s die ik heb gelezen en echt een van de beste!

2. Favoriete quotes

Ik heb genoeg favoriete quotes.  Zinnen die mij raken of gewoon goed zijn geschreven. Hier een rijtje:

“Some walks you have to take alone.” —Suzanne Collins, Mockingjay

“Nog een geheim van het universum. Soms was verdriet een storm die uit het niets op kwam zetten. De helderste zomerochtend kon overgaan in een stortbui. Kon overgaan in donder en bliksem” — Benjamin Alire Sáenz, Aristotles & Dante ontdekken de geheimen van het universum

3. Engels of wiskunde?

Handsdown Engels. Ik ben oprecht slecht in Wiskunde en ben dus ook heel blij dat ik het heb afgesloten. Want eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat ik het in een keer zou halen. Ik had een herkansing wiskunde B al in de planning. En waarom heb ik eigenlijk wiskunde B gekozen? is de grootste vraag van mijn leven. Er was een fase in mijn leven waarin ik dacht dat ik een wetenschapper zou worden en koos daarom voor een natuurprofiel + wiskunde B. De grootste fout van mijn leven. Ik sloot Engels ook af met een 8 op mijn examen dus dan is mijn keuze snel gemaakt.

4. Scheikunde of tekenen?

Ook al ga ik niet studeren voor wetenschapper, vind ik het vak scheikunde wel heel leuk. Natuurlijk was het lastig op sommige momenten maar als je het snapt voel je je zo slim opeens. Dat je naar een redox-reactie kijkt en hem gewoon helemaal kan oplossen. Tekenen kan ik echter echt niet en dat bederft dan al gelijk mijn interesse er in. Natuurlijk betekent het niet dat als je niet kan tekenen je het gelijk moet opgeven. Maar ik kies scheikunde echt wel boven tekenen.

5. Noem vijf artiesten of albums die je leven hebben veranderd.

Ik weet niet zo goed of artiesten of albums mijn leven hebben veranderd. Natuurlijk heb ik sommige albums op repeat staan zoals: Divide van Ed Sheeran of Hamilton naar de gelijknamige musical. Maar hebben ze echt mijn leven veranderd? Dat denk ik niet. Misschien hier en daar een kleine afslag in de levensweg, maar nooit echt een levens veranderde haardspeld bocht. Om het bij een metafoor te laten. Ik heb natuurlijk wel favoriete artiesten zoals: Ed Sheeran, Imagine Dragons en zelfs Nielson (om het bij de Beauty & the Brains te houden).

6. Favoriete en minst favoriete schoolvakken

Mijn minst favoriete vak heb ik hier boven al besproken, want dat is toch echt wiskunde. Het enige vak waar ik depressief naar binnen liep en nog depressiever naar buiten. Gelukkig waren er ook nog leukere vakken. Neem biologie nou als voorbeeld. Weer een vak waardoor ik de wetenschap in wilde. Daarbij kwam ook kijken dat ik nog eens erg goed was in het vak (als ik dat zo mag zeggen) en dat mijn leraar hartstikke leuk was (die bijna een nobel prijs had gewonnen voor een of ander onderzoek).

7. Favoriete beroemdheid (met een goed uiterlijk hersens)

Dit antwoord is niet helemaal origineel, maar zeker niet minder waar. Joost heeft namelijk hetzelfde antwoord gegeven en dat is: Emma Watson. Nadat deze schoonheid klaar was met filmen van maar liefst acht Harry Potter films, is zij nog even rustig terug gegaan naar de universiteit om daar een diploma te halen! Dat is pas klasse. Misschien lijkt Emma Watson wel meer op Hermione dan alleen het gezicht!

8. Als je alles zou kunnen studeren, wat zou dat dan zijn?

Een studie bank hangen & Netflixen lijkt mij wel wat. Wat echter ook een studie is waar ik in geïnteresseerd zou zijn is het studeren van Memes. En nee, dit heb ik niet bedacht. Dit bestaat echt! Er zijn echt mensen die Memes studeren vandaag de dag!

9. Wat is je nerdy geheim?

Ik heb niet echt een nerdy geheim. Ik denk dat ik het meeste wel heb gedeeld op social media of op mijn blog.

10. Favoriete mode guru’s die je leuk vindt vanwege hun liefde voor mode.

Shane Dawson doet soms alsof hij een mode guru is… telt dat?

11. Noem dingen waar je geobsedeerd door bent maar wat andere mensen juist raar or nerderig vinden.

Het snuiven aan de bladzijdes van een boek is een rare obsessie, maar ook weer niet zo raar als je bedenkt dat de hele boek comunity het doet.

12. Noem vijf mensen (exclusief vrienden en familie) die je inspireren.

  • Schrijvers in het algemeen
  • Nelson Mandela
  • Sterke fictieve karakters
  • Vincent van Gogh
  • Snelle lezers

Nailed it!

13. Wie is je intelligentie soulmate?

Ik weet het niet zo goed. Soulmate is gelijk zo’n groot woord maar ik heb wel hele goede vrienden die ook heel intelligent zijn haha.

Dat was het alweer en nu is het mijn tijd om mensen te taggen:

 

2 gedachten over “Beauty and the Brains Booktag

Geef een reactie

