Wachten op Woensdag

Wachten op Woensdag #5

Deze week heb ik twee boeken en een film waar ik heel erg naar uitkijk. Van beide auteurs heb ik al eerder boeken gelezen dus ik weet zeker dat ze mij dit keer niet teleur gaan stellen. Ook de film heb ik heel hoog staan en ik ben erg benieuwd wat ze er van hebben gemaakt.

Muggenland- David Arnold

Ik ben een verzameling van rariteiten, een circus van neuronen en elektronen: mijn hart is de circusdirecteur, mijn ziel is een trapezeartiest en de wereld is mijn publiek. Het klinkt vreemd, want dat is het, en dat is het, omdat ik vreemd ben.

Het leven van Mim Malone staat op zijn kop. Haar vader en nieuwe stiefmoeder besloten te verhuizen, waardoor Mim opeens in de wastelands van Mississipi woont, in plaats van haar vertrouwde Ohio. En voordat deze storm goed en wel is gaan liggen, hoort ze dat haar moeder ziek is geworden.

Mim laat haar nieuwe leven achter zich en stapt in een Greyhound-bus richting het noorden, naar haar échte thuis en échte moeder. Als haar duizenden kilometers lange reis opeens anders loopt dan verwacht, moet Mim de strijd met haar eigen demonen aangaan, met een beetje hulp van een paar bijzondere medereizigers

Het eerste David Arnold boek dat ik heb gelezen was Kids of Appetite, en ik vond het een super goed boek. Mijn verwachtingen voor dit boek zijn daarom heel hoog gezet. Ik heb David ontmoet op YALfest en hij is echt de aardigste gast die ik ooit heb ontmoet. Muggenland verschijnt in paperback bij Blossom Books op 1 juli.

De duistere voorspelling – Rick Riordan

Hoe straf je een onsterfelijke? Door hem menselijk te maken.
Nadat hij zijn vader Zeus boos heeft gemaakt, wordt de god Apollo uit Olympus verbannen. Hij belandt als tiener in New York, zonder zijn goddelijke krachten. Daar moet de 4000 jaar oude godheid zien te overleven in de moderne wereld totdat hij een manier weet te vinden om weer in de gunst te komen bij Zeus. Maar Apollo heeft vele vijanden — goden, monsters en stervelingen die niets liever willen dan dat hij permanent wordt vernietigd. Apollo heeft vrienden nodig om te overleven in de sterfelijke wereld en, hopelijk, op een dag zijn goddelijke krachten terug te krijgen. Wie anders dan de halfgoden van Kamp Halfbloed zouden hem kunnen helpen bij die missie?

(synopsis deel 1: Het verborgen orakel)

Een Rick Riordan boek is altijd een feestje om te lezen, en zeker als het over een van je favoriete goden (niet-goden?) gaat. Dit is het tweede deel en verschijnt bij Van Goor. We kunnen allemaal lezen hoe het verder gaat met Apollo op 5 juli.

Spider-Man: Homecoming

Na zijn ontmoeting met de Avengers in Captain America: Civil War keert Peter Parker (Tom Holland) onder begeleiding van zijn nieuwe mentor Tony Stark (Robert Downey Jr.) terug naar huis, waar hij woont bij zijn tante May (Marisa Tomei). Peter probeert zijn dagelijkse leven weer op te pakken, terwijl hij ervan droomt om met de Avengers samen te werken en de wereld te redden.

Wanneer de nieuwe schurk The Vulture (Michael Keaton) in zijn leven komt, brengt hij Peters familie en vrienden in levensgevaar.

Na de orginele Spider-Man en The Amazing Spider-Man krijgen we eindelijk een nieuwe Spider-Man film. De films zijn al zo vaak fout gegaan in het verleden, maar ik heb er vertrouwen in dat het dit keer wel goed gaat. Drie keer is scheepsrecht? Eigenlijk meer omdat de film nu gemaakt wordt door de MCU (Marvel Cinematic Universe). Tom Holland als Peter Parker was al even te zien in Civil War, maar nu kunnen we op 6 juli genieten van een volledige film over hem.

Waar kijk jij het meest naar uit?

Een gedachte over “Wachten op Woensdag #5

Geef een reactie

