Nerdkrant

Nerdkrant #4 – Een overstroming aan covers

De een na andere cover release stroomde binnen op mijn tijdlijn van Twitter en het bleef maar doorgaan. Het waren zoveel nieuwe covers dat ik een selectie heb moeten maken voor de krant van vandaag. Want om alleen een krant met covers vol te proppen is nou ook weer niet heel leuk. Deze keer bestaat de Nerdkrant dus uit heel veel covers maar ook uit wat ander nieuws!

We beginnen gelijk maar met een cover en niet zomaar eentje. Deze prachtige cover wil je gewoon in huis hebben. Zeker wanneer je de omschrijving hoort: Anastasia in SPACE! Hoe vet is dat? Het boek komt pas in februari uit maar het is zeker eentje om op te wachten!

Dat Dumplin’ van Julie Murphy een film zou worden was al geen geheim meer. Maar nu zijn ze bezig met de eerste casting en is de hoofdrolspeelster bekend. Danielle Macdonald gaat de rol vervullen van Willowdean. Ook al heb ik het boek niet gelezen, weet ik dat het draait om een wat voller meisje die mee gaat doen aan schoonheidswedstrijd. En dat ze goed werk hebben gedaan met de casting!

Het vierde deel van De 100 is al een tijdje uit in Amerika maar gelukkig komt het voor de Nederlandse fans ook hier. Blossom Books is zo aardig geweest om de cover net zo te maken als de vorige drie delen waardoor het een matchende hardcover wordt. In hun instagram verhaal lieten ze een sneak peak van de cover zien en die heb ik natuurlijk voor de krant gelijk vastgelegd. Het is wel een wat wazige foto.

Voor dit kopje heb ik twee covers. De eerste is al een lange tijd uit maar krijgt een special cover. Deze was echter zo mooi dat ik het niet kon negeren. Ik heb het over Rode Koningin (Red Queen) van Victoria Aveyard. De tweede cover is van een boek dat nog moet uitkomen maar de cover vond ik persoonlijk best wel mooi. Het is The Queen’s Rising van Rebecca Ross

 

Ik denk dat niemand dit nieuws heeft kunnen missen. John Green komt na 6 jaar terug met een nieuw boek. Na De weeffout in onze sterren bleef het een lange tijd stil maar nu kunnen we, dit jaar zelfs nog, weer genieten van zijn schrijfstijl. Het boek draagt de naam Turtles All the Way Down. Ik kan in ieder geval niet wachten tot dit boek uitkomt en hoop dat een Nederlandse uitgeverij hem snel oppakt zodat iedereen ervan kan genieten! Ben je nog niet overgehaald: er komt Star Wars fanfiction in het boek voor!!

Welk nieuws vond jij het leukst?

3 gedachten over “Nerdkrant #4 – Een overstroming aan covers

  1. Wauw, die nieuwe cover van Red Queen is inderdaad echt prachtig! En ik vind het ook super leuk dat Blossom Books deel 4 van De 100 gaat uitgeven. Ik heb dan wel alleen nog maar boek 1 gelezen, ik ben wel van plan de hele serie achter elkaar te gaan bingereaden. Twijfel alleen of ik de serie juist daarvoor afkijk, of na het lezen van de boeken….

    Like

Geef een reactie

