Nerdkrant

Nerdkrant #3 – Een nieuw boek bij Best of YA

De week is weer voorbij en het was me er ook eentje. Er is veel groots gebeurd! Op het einde is namelijk de bekendmaking van een nieuw boek van Best of YA + de cover. Nerdkrant is een wekelijkse rubriek waarin ik al het boekennieuws van de afgelopen week samenvat!

Nederland is weer een uitgeverij rijker nu Sacha, van het Youtube kanaal A Bookworm Life, heeft besloten om een er eentje op te richten. De uitgeverij heet Wolf & Dragon Publishing. Deze naam is perfect omdat de uitgeverij zich gaat focussen op Young Adult Fantasy boeken. Ik ben heel erg blij met deze nieuwe uitgeverij, als een fantasylezer zelf, en vind het echt heel tof dat Sacha deze stap heeft durven te zetten! Als je meer wilt weten kun je op het toffe logo klikken!

 

Het boek Wintersong van S. Jae-Jones is dit jaar verschenen en had een prachtige cover. Een mooie witte roos in een glazen bol met wat sneeuw eromheen. Deel twee, die 30 januari gaat verschijnen, heeft nu ook een cover. De cover is even mooi als niet mooier dan het eerst deel. Shadowsong wordt ook het laatste deel van de serie want het is een tweeluik!Als je benieuwd naar dit boek bent dan kun je op de foto klikken voor de Goodreads pagina.

 

Het boek is nog geen eens uit en nu zijn de filmrechten al verkocht. Meer dan dat zelfs! Deze film komt er echt! Ik heb het over het boek Unearthed van Amie Kaufman en Meagan Spooner. Het duo heeft samen een spannend Science-Fiction boek geschreven dat oog kreeg bij de filmwereld. Jez en John Henry Butterworth, bekend van de James Bond film Spectre, gaan samen het script voor de film schrijven. De film verschijnt bij Colombia Pictures en ik hoop dat het een goede en spannende film wordt. Eerst wordt het nog wachten op het boek dat pas 9 januari 2018 uitkomt!

When Earth intercepts a message from a long-extinct alien race, it seems like the solution the planet has been waiting for. The Undying’s advanced technology has the potential to undo environmental damage and turn lives around, and Gaia, their former home planet, is a treasure trove waiting to be uncovered.

For Jules Addison and his fellow scholars, the discovery of an alien culture offers unprecedented opportunity for study… as long as scavengers like Amelia Radcliffe don’t loot everything first. Mia and Jules’ different reasons for smuggling themselves onto Gaia put them immediately at odds, but after escaping a dangerous confrontation with other scavvers, they form a fragile alliance.

In order to penetrate the Undying temple and reach the tech and information hidden within, the two must decode the ancient race’s secrets and survive their traps. But the more they learn about the Undying, the more their presence in the temple seems to be part of a grand design that could spell the end of the human race…

Ik wist dit nu al een tijdje maar dat liet mijn enthousiasme niet zakken. Ik kijk zoveel uit naar dit boek sinds dat het bekend werd gemaakt in Amerika. Het is van een auteur waar ik al eerder van heb gelezen maar de Nederlandse uitgeverij besloot om haar boeken niet verder te vertalen. Ik ben zo blij dat Best of YA haar nieuwe boek heeft opgepakt! Ik heb het over de schrijfster Marie Lu, bekend van de Legend-trilogie. Het boek dat Best of YA gaat uitgeven is haar allernieuwste boek Warcross. Warcross speelt zich af in een wereld waarin virtual reality heel goed is. Zo goed dat het een leefstijl is geworden. Maar wat is echt en wat is niet echt? Naast dat ik de titel bekend heb mogen maken, mag ik ook de NOG NIET DEFINITIEVE cover bekend maken. Het kan zo zijn dat er op het laatste moment nog wat aanpassingen worden gemaakt maar dit is ongeveer hoe de cover eruit gaat zien. En laat me je zeggen dat ik hem echt heel mooi vind!

Dit boek gaat zeker bij mij op mijn verlanglijstje! Ik ben zo blij om Marie Lu weer bij een Nederlandse uitgeverij te zien en kan dus niet wachten om dit boek in mijn handen te hebben.

Welk nieuws vond jij het leukst?

 

Een gedachte over “Nerdkrant #3 – Een nieuw boek bij Best of YA

Geef een reactie

