Wachten op Woensdag

Wachten op Woensdag #3

Wachten op Woensdag is een nieuwe rubriek op mijn blog die iedere week te zien is. Hierin praat is over drie boeken/films/series waarop ik niet kan wachten! Ik heb beide boeken zelfs als recensie exemplaar aangevraagd. Benieuwd welke boeken het zijn?

Aristoteles & Dante ontdekken de geheimen van het universum – Benjamin Alire Saénz

‘Ik durf te wedden dat je soms in iemands hand alle geheimen van het universum kunt vinden.’

Aristoteles is een eenzame, boze tiener die misschien wel iets te veel over de wereld nadenkt. Dante is een eigenwijze betweter die het liefst de hele dag zonder schoenen rondloopt. Als ze elkaar bij het zwembad tegenkomen, lijken ze niets met elkaar gemeen te hebben -behalve het feit dat ze allebei vernoemd zijn naar oude filosofen. Toch ontstaat er een bijzondere vriendschap, zo eentje die levens verandert. En dankzij hun vriendschap ontdekken Ari en Dante wie ze zijn, en wie ze willen worden.

Het boek is al een tijdje uit in Amerika en ik had het boek dus ook al een tijdje op het oog. Naast dat de cover prachtig is, is het boek ook nog eens bekroond met vele prijzen waaronder de Lambda Literary Award. Aristoteles & Dante wordt uitgegeven bij Blossom Books op 9 juni.

Ijs als Vuur – Sara Raasch

Zestien jaar geleden werd het koninkrijk Winter onder de voet gelopen door de kwaadaardige koning Angra. De Winterianen werden tot slaaf gemaakt en hun magie werd hun afgenomen. Alle hoop is nu gevestigd op de acht mensen die wisten te ontsnappen en sindsdien op de vlucht zijn.

Meira was nog maar een baby toen Winter werd aangevallen en kent alleen het leven als vluchteling. De Winterianen zijn vastbesloten om hun rijk ooit terug te veroveren en ondernemen daarvoor gevaarlijke verkenningstochten, waarbij Meira tot haar frustratie nooit mee mag. Dus wanneer ze iets opvangt over een antiek medaillon dat Winter zijn magie kan teruggeven, besluit ze er stiekem achteraan te gaan om zichzelf te bewijzen.

(synopsis deel 1: Sneeuw als As)

Ik heb deel 1 al gelezen en vond het een vermakelijk boek. Ik had hier en daar wel wat probleempjes maar ik ben benieuwd hoe het verhaal van Meira verder gaat in boek 2: ijs al vuur. Het vervolg deel wordt uitgegeven bij HarperCollins op 13 juni.

Orphan Black seizoen 5

Het vijfde seizoen is tevens ook het laatste seizoen van deze spannende serie die op Netflix staat. Het is lastig om te vertellen waar het eerste seizoen 1 over omgaat zonder kleine spoilers te geven. Ik kan je wel zeggen dat de serie het echt waard is als je houd van science-fiction! Het nieuwe seizoen komt uit in Amerika op 10 juni en zal een dag later verschijnen op Netflix. Daarna zal er elke week een aflevering online komen! Ik kan in ieder geval niet wachten op het te kijken.

Naar welke boeken/films kijk jij uit?

 

Een gedachte over “Wachten op Woensdag #3

  1. KOMT ORPHAN BLACK AL OVER DRIE DAGEN?!!? De tijd gaat echt snel, ik kijk al sinds het vorige seizoen al uit naar dit seizoen en ik ben zo benieuwd naar de ontknoping en naar Helena en haar baby en naar hoe alles af gaat lopen. Argh, ik kan echt niet wachten ❤

    Like

Geef een reactie

