Geen categorie

Nerdkrant #1 – Cover reveal nieuw boek Tahereh Mafi

Het is tijd voor de allereerste editie van Nerdkrant. In de rubriek Nerdkrant krijg je al het boekennieuws van de afgelopen week. Dit kan van alles zijn zolang het maar boek gerelateerd is!

kop covers

De allereerste is van een schrijver die de meeste al kennen van de Touching Julliete trilogie en Verdermeer. Ik heb het natuurlijk over Tahereh Mafi. Het boek Whichwood, dat zich in dezelfde wereld afspeelt als Verdermeer, heeft deze week een cover gekregen en ik ben helemaal verliefd! De cover matched zo goed bij Verdermeer dat ik niet kan wachten om die twee naast elkaar te zien.

31563982

Whichwood vertelt het verhaal over een meisje dat dode lichamen wast om rond te komen! Ik kan alleen maar hopen dat Blossom Books dit boek ook gaat vertalen maar ik denk dat ze dat wel gaan doen. Ze zijn net zo verliefd op Tahereh als iedereen.

De volgende cover kwam ik plotseling tegen op Twitter en is daarom ook niet zo populair. Maar omdat de cover zo mooi was moest ik het toch in de krant zetten want van mooie covers worden we alleen maar blij. The Serpent’s Secret komt pas uit in 2018 maar staat nu al op mijn ‘I want’ lijst.

Kiranmala Reveal Cvr

kop covers2

Het fenomenale boek Kids of Appetite van David Arnold krijgt een nieuwe cover in het Engels. Het gaat om de paperback editie en Arnold zelf is helemaal weg van de cover. De nieuwe editie wordt positief ontvangen door velen en komt 5 september in de winkels te liggen.

koa nieuwe cover

wie o wie

Toen vertaalster Maria Postema eerder deze week op Twitter vroeg of Good Night Stories for Rebel Girls ook werd uitgegeven in Nederland, tagde ze hierbij Susanne Diependaal (Best of YA) en Myrthe Spiteri (Blossom Books). Beide wilde het boek graag maar toch is er een derde partij met de prijs van door gegaan. Wie het is weten we nog niet maar daar komen we vanzelf wel achter. Dat het boek in Nederland uitkomt is een feit en dus hebben we iets om naar uit te kijken!

wie krijgt de troon

Als laatste is deze week de trailer van seizoen 7 van de hitserie Game of Thrones verschenen. Als je het nog niet wist is deze serie gebaseerd op de boekenreeks van George R.R. Martin: Het lied van ijs en vuur. Als je de serie nog niet heb gekeken raad ik aan om de trailer niet te kijken want anders spoil je jezelf voor zes seizoenen. Ik kan in ieder geval niet wachten tot het nieuwe seizoen begint!

Welk nieuws vond jij het leukst?

 

Een gedachte over “Nerdkrant #1 – Cover reveal nieuw boek Tahereh Mafi

Geef een reactie

