Geen categorie

Rood Boek Tag

Het idee van deze tag zat al een lange tijd in mijn hoofd. Het eerste deel in de Mars trilogie vond ik helemaal geweldig en om te vieren dat Gouden Zoon in de winkels ligt heb ik deze tag gemaakt. Als je Rood hebt gelezen dan weet je dat de wereld is verdeeld in een kleurenkasten systeem. Elke kleur heeft zo zijn eigen kenmerken. Hierop zijn ook de vragen gebaseerd. Ik begin met de hoogste rang en eindig dus met rood!

sigil_goud

Als er iemand is waaraan ik wel een hekel heb dan is het wel de commandant uit Vuur en As. Ze is zo gemeen en wreed en ik begrijp gewoon niet dat iemand zo erg kan zijn. Ja, er zijn mensen zonder gevoelens maar bij haar gaat het wel erg ver.

sigil_zilver

Voor deze kies ik een karakter uit een serie die ik op dit moment aan het kijken ben. En dat is namelijk de Doctor uit Doctor Who. Want regel 1: de Doctor liegt altijd! Lijkt me dan niet zo fijn om daar zaken mee te doen.

sigil_wit

Ook al zit ik nog maar in boek 1, ik heb wel de film gekeken en een deel van de serie. Ik heb het natuurlijk over de wereld van Cassandra Clare. Hoe tof zou het zijn als die wereld zich schuil hield achter onze wereld. Een hele wereld waarvan wij gewoon niets afweten. En het zou ook nog best eens kunnen. Misschien is die rare buurman of het meisje dat hoi tegen je zei in de bus wel stiekem een weerwolf of een vampier.

sigil_koper

Het is misschien een beetje cheaten maar het is mijn eigen tag dus dan mag het. Ik kies voor deze vraag gewoon de gehele cast van How to get away with murder. Als er mensen zijn die mij vrij kunnen krijgen, ook al heb ik het gedaan, dan zijn het zij wel. Niet dat ik ooit een moord zou plegen…

blauw

Heel toepasselijk maar ik zou echt heel graag willen dat ik nu ook al Morgenster in mijn handen zou kunnen hebben. Gouden Zoon is gister uitgekomen maar toch wil ik in een keer doorgaan met het verhaal en de karakters. Helaas moeten we daar nog eventjes op wachten. Kan iemand tijdreizen niet even uitvinden?

sigil_geel

Door Lana uit de Gone serie. Dan weet ik zeker dat het goed met me gaat komen! Tenzij de wonden geestelijk zijn natuurlijk. Lana heeft de kracht om mensen te genezen met haar handen dus ik denk dat zij wel perfect is voor deze vraag.

sigil_groen

Ready Player One was denk ik het allereerste echte science-fiction boek dat ik las. En tot nu toe ook de beste. Ik moet toegeven dat ik eigenlijk nog niet zo heel veel sci-fi boeken heb gelezen wat best jammer is aangezien ik RPO echt heel goed vond. k kijk wel heel erg uit naar de Lunar Chronicals. Ik moet echt beginnen aan Cinder!

sigil_violet

De covers van de Touching Julliet zijn echt zo mooi! Ik denk dan ook dat niemand raak op zou kijken als je deze stukken kunst aan je muur zou hangen. Ook zijn alle boeken van Leigh Bardugo een plaatje om naar te kijken.

sigil_oranje

Ik denk dat Baz uit Kids of Appetite mij wel zou helpen. Hij zou vragen: ‘Heb je een probleem?’. En dan zeg ik: ‘Ja, ik sta met pech langs de weg.’ Ik denk dat de KOA mij wel zullen opnemen in groep. Of dat ik tenminste een Hoofdstuk wordt.

sigil_grijs

Ik zou het niet zo tof vinden om de White Walkers tegen te komen. Het enige pluspunt is dat wanneer ik dood ga ik weer tot leven kom, nouja… soort van dan. Blauw is tenslotte wel mijn favoriete kleur!

sigil_bruin

Nyx uit Onverschrokken. Technisch gezien is ze al een slaaf maar ik zou haar met genoegen overkopen zodat ze aan mij toebehoort. En dan zal ze zeker niet vechten in de arena’s. Ik had namelijk zo’n hekel aan haar tijdens het lezen.

sigil_obsidiaan

Hoe tof zou het zijn als je snode plannen kan uitvoeren met Nimona uit de gelijknamige graphic novel. Zij is een meester genie die boosaardige plannetjes maakt, en die dan ook nog eens uitvoert. Met haar kracht om te shapeshiften zijn we bijna onoverwinnelijk! Zij dan in ieder geval.

sigil_roze

Ik heb in deze tag al eerder een karakter genoemd uit dit boek maar ik kan gewoon niet anders dan het nog een keer doen. Helene uit Vuur en As is echt fantastisch en ik ben denk ik wel een klein beetje verliefd op haar geworden. Ach, wat zeg ik. Een klein beetje? Eerder best wel erg!

sigil_rood

Neville/Marcel uit de Harry Potter boeken. Ja er bestaan theorieën dat hij de Uitverkorene was en niet Harry maar daar valt nog over te speculeren. Alleen als je gewoon kijkt naar wat hij allemaal heeft gedaan. Hij stond op tegen zijn vrienden die hem toen beloofde met een verstijfspreuk. Later in de boeken heeft hij nog veel meer dingen gedaan maar vanwege spoilers vertel ik die niet. Maar ik denk dat iedereen wel weet waar ik het over heb.

Dit was het dan al weer! Het waren best wel veel vragen maar ik vond het heel leuk om ze allemaal te bedenken, en daarbij ook weer antwoorden te geven. Ik tag alvast een paar mensen maar lijkt je dit nou leuk om te doen, dan ben je bij deze ook getagd. Zorg wel even dat je mij vermeld want ik heb hier heel hard aan gewerkt!

Ik tag:

Rood heeft Mars al overgenomen, nu de Aarde nog!

Geef een reactie

