Boeken·Geen categorie

De Kids of Appetite – David Arnold [recensie]

Titel: De Kids of Appetite
Auteur: 
David Arnold
Uitgeverij: Blossom Books
Bladzijdes: 
328
Prijs: 
€17,99
ISBN: 
9789020678932
Genre: Contemporary

IMG_4216 (2)

Bruno Victor Benucci III en Madeline Falco hebben een verhaal te vertellen. Het begint met de dood van Vics vader en eindigt met een moord. De politie van Hackensack wil heel graag horen wat er allemaal is gebeurd. Maar dit verhaal is niet zomaar verteld.

Dit is een verhaal over:
1. Een urn met uitstrooi-instructies
2. De gedenkwaardige natuur van de Palisades in de winter
3. Een slapende onderzeeër
4. Twee liedjes over bloemen
5. Cool zijn op een ouderwetse manier
6. Zonsondergangen & ijsjes & boomgaarden & kerkhoven
7. Gelijktijdige totale tegenstrijdigheden
8. Ternauwernood ontsnappen uit een door oorlog verscheurd land
9. Een verhalenverzamelaar
10. Een verlaten kas als hoofdkwartier
11. Hoe je naar iemand luistert die niet praat
12. Verliefd worden op een schilderij
13. Verliefd worden op een liedje
14. Verliefd worden

Wanneer stiefvader Frank een aanzoek doet aan Vic’s moeder, rent hij weg met de urn van zijn vader. In de urn vindt hij een brief met laatste wensen.

Aangezien David Arnold een YALFEST-auteur is en ik heb hem ook nog eens mag interviewen wilde ik dit boek hebben gelezen voor die tijd. En wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan! Normaal is contemporary niet helemaal mijn genre naar keus, maar zo nu en dan kom ik boeken tegen die mij omver weten te blazen. Dit was zo’n boek!

Het verhaal wordt verteld in flashbacks en dit maakt het heel erg interessant. Langzamerhand valt de puzzel van het mysterie op zijn plaats. En deze puzzel heeft David Arnold heel goed gemaakt. Door de moord blijft het verhaal spannend. Naast dat het spannend is, is dit boek ook nog eens verdomd goed geschreven. De schrijfstijl is heel poëtisch en raakt bijna de literatuur kant aan. Dit stoorde mij echter geen enkele keer. De schrijfstijl geeft een eigen draai aan het verhaal en laat het vloeien als een geheel.

“Stel je eens voor: de miljarden herinneringen uit een hersenpan die verdrinken in een woeste rivier, ze happen naar adem en proberen zich uit alle macht ergens aan vast te klampen, een stuk touw, een olijftak. De herinneringen die het redden, zijn niet zomaar herinneringen. Dat zijn de echte overlevers.”

IMG_4218 (2)

De karakters in dit boek zijn karakters waar je nog nooit over hebt gelezen. Ik in ieder geval niet. Elk karakter was goed uitgewerkt en het voelde alsof ik het zesde lid van de Kids of Appetite was. Ik leefde met iedereen mee en op het einde kon ik zelfs Zuz verstaan, die alleen communiceert door te knippen met zijn vingers. Een vriendengroep zoals de KOA willen we allemaal denk ik wel. Een ding weet ik zeker: Baz, Zuz, Mad, Vic en zelfs Coco blijven nog wel voor een lange tijd in mijn hoofd!

Toen ik dit boek uitlas leefde ik, lachte ik en ik zag dat het goed was.

5-sterren

 

2 gedachten over “De Kids of Appetite – David Arnold [recensie]

  1. Pingback: Rood Boek Tag

Geef een reactie

