Geen categorie

The Unofficial Harry Potter Cookbook – Molly’s Meatballs with Onion Sauce

Op mijn vorige post waarin ik een gerecht heb gemaakt uit The Unoffical Harry Potter Cookbook kreeg ik vele positieve reacties en ook de vraag of ik een vervolg wilde maken. Na lang denken welk gerecht nu geschikt en lekker zou zijn heb ik gekozen voor Molly’s Meatballs with Onion Sauce. We kennen Molly allemaal als de geweldige moeder van de familie Weasley/Wemel. Niet alleen is ze onvoorstelbare goede heks, ook kan ze nog eens kei goed koken. Heb je de vorige gemist dan kan je hem hier bekijken.

IMG_4135 (2).jpg

Dit recept was iets uitgebreider dan vorige dus had ik ook meer ingrediënten nodig. Want niet alleen moest ik de gehaktballen voorbereiden, ook de uiensaus moest klaargemaakt worden. Ik vond het heel geinig om de gehaktballen te maken omdat ik dat nog nooit had gedaan. Zo voelt het gehakt met een ei erin best raar. Nadat ik de gehaktballetjes had gedraaid kon ik het bij de uiensaus voegen. Hier ging wel iets mis. Zoals je kunt zien op de foto zitten er nog veel klontjes in de saus. Maar ervaring komt vanzelf wel.

IMG_4137 (2).jpg

Ik heb de gehaktballetjes nog even laten pruttelen en ondertussen rijst klaargemaakt. Dit staat niet in het recept maar er wordt wel aangeraden om dit te serveren met aardappelpuree of rijst. Door de rijst heb ik ook nog wat groentemix gedaan want er moet wel wat groente zijn natuurlijk.

‘Als je mijn rapport had gelezen, zou je weten dat de juiste term vuurwapens is,’ zei meneer Wemel koel. ‘En je zult moeten wachten op die informatie over motorfietsen; we hebben het momenteel bijzonder druk.’ Op fluistertoon vervolgde hij: ‘Als je voor zevenen weg kunt: Molly maakt vanavond gehaktballen.’

IMG_4144 (2).jpg

Ik ben heel blij met het resultaat want man o man wat was het lekker. Vroeger hield ik nooit van uien maar door dit gerecht proef je het geen eens. Het is gewoon een lekker saus. Ik heb denk ik niks aan te merken op dit recept! Als je het boek in huis hebt moet je zeker dit gerecht maken. Misschien ga dit gerecht in de toekomst weer maken maar dan met aardappelpuree.

Heb jij al een gerecht gemaakt uit dit boek?

 

 

Een gedachte over “The Unofficial Harry Potter Cookbook – Molly’s Meatballs with Onion Sauce

Geef een reactie

