Geen categorie

Boeken die een Nederlandse vertaling nodig hebben

Het is niet zo dat ik geen Engels kan lezen. Ik heb zelfs een paar Engelstalige boeken in mijn collectie staan. Maar toch, als het erop aankomt, lees ik liever in mijn eigen taaltje. De Nederlandse uitgeverijen geven ons echt al genoeg nieuwe boeken per jaar dus dit is niet een aanval naar de uitgeverijen. Alleen soms zie ik een paar boeken voorbij komen op BookTube of op Goodreads en dan denk ik bij mijzelf:  wat zou het tof zijn als deze boeken een Nederlandse vertaling zouden hebben!

Als eerst wil ik niet over een boek hebben, maar over een auteur genaamd Marie Lu. Zij is de briljante schrijfster van de Legend trilogie die ik met vele genoegen heb gelezen. Alleen is haar volgende trilogie The Young Elites nooit opgepakt door de Nederlandse uitgeverijen. Ik hoop dat deze boeken ooit nog vertaald worden. Zeker nu deze auteur alweer met haar volgende serie bezig is, namelijk Warcross die dit jaar nog uitkomt.

the young elites trilogy.jpg

Mijn volgende op de lijst is toevallig ook een auteur. Ik heb het over Victoria Schwab. Deze vrouw heeft al aardig wat boeken op haar naam staan en dan ook zeker niet de minste. Ze schrijft in verschillende genres. Zo is Vicious voor een iets ouder publiek dan bijvoorbeeld The Archived. Ook is het bijzonder dat in This Savage Song geen romantiek zit. Heel veel mensen in Amerika zijn super fan van haar en ik ben er ondertussen ook wel benieuwd naar!

victoria-schwab-books

Het volgende boek leek mij vanaf moment één al heel erg vet. Niet alleen is de cover super mooi maar speelt dit boek zich ook nog eens af in Rusland. Het gaat over twee tovenaars die moeten duelleren voor de Tsaar. Deel twee The Crown’s Fate komt in mei alweer uit en ik zou heel graag willen zien dat ook dit boek een plekje krijgt in Nederland.

the-crowns-game-evelyn-skye

Het laatste boek waarvan ik een Nederlandse vertaling wil zien is Truthwitch van Susan Dennard. Dit boek gaat over een sterke vriendschap tussen twee meiden en dat lijkt mij best interessant om over te lezen. We zien in de YA van vandaag niet zoveel boeken met echt sterke vriendschappen erin. En de cover is ook nog eens super mooi. Deel twee Windwitch is al uit maar gelukkig is het een serie dus is er nog genoeg tijd om het te vertalen.

truthwitch

Dit waren alle boeken waarvan ik zou willen dat ze vertaald worden naar het Nederlands. Natuurlijk heb ik nog een hele lijst met ander boeken maar anders zou deze post oneindig lang duren. Misschien voor een volgend blogje. 😉

Welk boek wil jij vertaald hebben in het Nederlands?

5 gedachten over “Boeken die een Nederlandse vertaling nodig hebben

Geef een reactie

