Geen categorie

1000 vragen aan jezelf #12

Het is weer tijd voor de wekelijkse 1000 vragen aan jezelf. Ik beantwoord graag de vragen die opkomen en merk dat ik het ook steeds leuker ga vinden. In het begin was het nog een beetje raar om zomaar dingen te delen. De 1000 vragen aan jezelf is bedacht door Lieke van Make it Personal. Deze week staan er weer veertien nieuwe vragen voor je klaar!

155. Hoeveel boeken lees je per jaar?

Vorige jaren heb ik ongeveer een gemiddeld van dertig boeken gelezen per jaar. Nu lijkt dit misschien niet al te veel maar ik merk dat ik steeds meer boeken ga lezen. Mijn doel staat dit jaar op vijfendertig. Maar als ik door ga in het tempo waarin ik nu lees, dan haal ik dat makkelijk!

156. Google je jezelf?

Nu doe ik het eigenlijk niet meer. Maar vroeger Googlede ik mijzelf nog wel eens. Het enige wat ik tegenkwam waren heel veel onbekende mensen en dan uiteindelijk mijn profielfoto van Hyves. Ben best wel benieuwd wat er nu allemaal te vinden zal zijn.

157. Welke historische gebeurtenis had je graag met eigen ogen gezien?

Ik heb lang over deze vraag zitten na te denken en ben uiteindelijk tot een antwoord gekomen. Hiervoor neem ik je ruim 4500 jaar terug in de tijd naar Egypte. Ik zou graag bij het moment zijn geweest toen de eerste piramides werden gebouwd. Want geloof wat je wil geloven, maar aliens moeten toch echt wel een rol erbij hebben gespeeld?

Hieroglif_z_Abydos.jpg

158. Zou je met je vrienden/vriendinnen kunnen samenwonen?

Ik denk van niet. Ik ben eens een keer met een groep vrienden een weekendje op vakantie geweest en dat was wel heel gezellig en zo, maar op het einde ontstonden er toch wel wat lichtelijke irritaties. Het was niet stom bedoeld maar op een of andere manier erger je je dan toch aan een ander.

159. Praat je tegen voorwerpen?

Telt een boek als voorwerp?

160. Wat is je grootste tekortkoming?

Als we een heel serieus antwoord gaan geven dan is het slaap. Ik moet echt beter gaan slapen maar op een of andere manier lukt hij mij gewoon niet om voor elf (soms twaalf) uur te gaan slapen. Ik probeer er wel wat aan te doen maar dit mislukt meestal.

161. Ben je een honden- of kattenmens?

Geen van beide? Maar als ik dan moet kiezen ga ik voor honden.

162. Hoe laat je merken dat je iemand aardig vindt?

Door grappen te maken! Hoewel dit vaak ook een teken van ongemakkelijkheid kan zijn. Maar als ik je echt aardig vind dan maak ik de slechtste woordgrappen die er bestaan.

163. Met welke reden eet je?

Omdat het lekker en levensbepalend is! Dat onze maag gaat rammelen als we al voor een lange tijd niks meer hebben gegeten is gewoon een proces in ons lichaam. Het proces van het schoonmaken van de maag. Maar dat eten ook echt lekker is, is misschien nog wel belangrijker voor mij. Als je het niet lekker vindt. Wat is dan het punt van het opeten? Ik heb laatst een gerecht gemaakt uit het Harry Potter kookboek en ik at het op! Weetje waarom? Omdat het lekker was.

164. Dans je voor de spiegel?

Wie niet?

onseke-blogspot-mx-dancing-the-mirror-fail
Dit is trouwens niet hoe ik dans alleen moest ik hier zo hard om lachen!

165. Waarin ben je anders dan andere mensen?

Ik kom altijd met de gekste maar geweldige ideeën! En dat klinkt misschien heel erg vol van mijzelf maar heel veel mensen zeggen dat tegen mij. En natuurlijk sta ik achter al mijn ideeën, maar of ze nou altijd goed zijn?

166. Welke jeugdfilm zou je kinderen aanraden?

Misschien een beetje een deprimerende: Free Willy. Ik keek deze films (1,2&3) toen ik een klein kind was echt opnieuw en opnieuw en dit was echt het einde voor mij. Toch lijkt het wel of bijna niemand deze films heeft gezien. Ook al ben je geen kind meer. Kijk deze film! De film gaat over een probleem jongetje en een orka. En dan ontstaat er langzamerhand een vriendschap en het is gewoon het mooiste wat er bestaat.

167. Blijf je tot het laatst op feestjes?

Het ligt eraan of het gezellig is en of ik mensen ken. Als er echt geen ruk aan is dan ben ik ook zo weg!

168. Welk nummer heb je de laatste tijd grijs gedraaid?

Sorry van Kensington! En sowieso Kensington in het algemeen. Ik kan uit hun liedjes heel veel inspiratie halen voor mijn eigen boek. En het klinkt ook gewoon nog eens lekker!

Dit waren dan alweer de veertien vragen van deze week. Volgende week staat er zoals altijd weer een nieuwe rij met vragen klaar die ik met alle liefde beantwoord. Kan je nou echt niet wachten op een nieuwe rij vragen dan kan je mooi even Free Willy kijken, en huilen!

Geef een reactie

