Geen categorie

The Unofficial Harry Potter Cookbook – Classic Roast Chicken

Voor Sinterklaas heb ik The Unofficial Harry Potter Cookbook gekregen waar meer dan 150 gerechten instaan die door heel de Harry Potter reeks worden gegeten. Dit kunnen speciale dingen zijn zoals magisch snoep, maar ook normale dingen zoals gebakken kip. Het leek mij leuk om vaak dingen te maken uit dit boek. Op Twitter heb ik gevraagd of ik er een blogje over zou schrijven, en niemand stemde nee. Dus hier komt het dan!

img_4112-2

Na het verzamelen van alle recepten en het voorverwarmen van de oven kon ik beginnen met het snijden van de producten. De temperatuur stond wel in Fahrenheit en sommige afmetingen in cups, maar dat is een kwestie van even snel omrekenen. Na de kip geslagen te hebben, stopte je alle producten samen in een ovenschaal en kon het wachten beginnen.

img_4124-2

Als je het mij vraagt ziet het er nu al heel lekker uit! De kip is klaar voor de oven. Ik gebruikte kipfilets, maar in het boek bedoelde ze volgens mij een hele kip. Hierdoor zijn de tijden dat de kip moest garen ook niet helemaal precies maar op de gok. Ik heb dus de kip voor 30-40 minuten in de oven gezet.

Harry’s mond viel open. De schalen waren plotseling afgeladen met eten. Hij had nog nooit zo veel dingen gezien die hij lekker vond: rosbief, gebakken kip, varkens- en lamskarbonaadjes, worstjes, spek, biefstuk, gekookte aardappelen, gebakken aardappelen, patat, pasteitjes, erwtjes, worteltjes, jus, ketchup en, om de een of andere onnaspeurbare reden, pepermuntjesballetjes.

img_4132-2

In eerste instantie was ik bang dat de kip niet lekker zou zijn omdat het helemaal wit was. Misschien had ik er toch wat kip-kruiden op moeten strooien. Niets was minder waar. De smaken van alle groenten die onder de kip lagen zijn er helemaal ingetrokken. De kip was echt heel lekker! Hoewel het met een krokant laagje nog iets lekkerder zou zijn. Maar dat is iets om te onthouden voor de volgende keer.

Vond jij dit nou leuk? Laat het me even weten, want dan komt er een vervolg. Als je het nou helemaal niet leuk vond dan mag je het mij ook laten weten.

6 gedachten over “The Unofficial Harry Potter Cookbook – Classic Roast Chicken

Geef een reactie

