Schrijven

Schrijfupdate #4: januari

De laatste paar maanden ik heb je geen update gegeven hoe het is gegaan met mijn schrijfproces. Dit komt omdat ik niet echt veel erover te zeggen had. Schrijven ging langzaam en ik maakte niet echt veel progressie. Tot op dit punt. Ik heb het schrijven weer opgepakt en ben begonnen aan het herschrijven van mijn outline, die nu op de helft zit. Nadat ik mijn outline af heb, en ik hoop dat ik die kan afschrijven in de komende maand/maanden, kan ik eindelijk beginnen aan het echte schrijfwerk. Het echte schrijfwerk wordt een moeilijke uitdaging voor mij omdat ik geneigd ben om mezelf heel streng te corrigeren. Ik heb dan bijvoorbeeld een paar hoofdstukken geschreven en vind het helemaal geweldig. De volgende dag lees ik er over heen en haat echt elk woord wat daar op mijn computerscherm staat. Ik wil dan vaak opnieuw beginnen. Dit moet ik niet doen want hierdoor kom ik dus nooit verder. Wanneer ik mijn verhaal echt ga schrijven moet ik mezelf uitdagen om het helemaal af te schrijven, en dan pas het te gaan bewerken.

Ik heb misschien niet veel geschreven de laatste paar maanden van 2016, maar ik heb wel een geweldig Youtube kanaal gevonden van een schrijfster die tips & tricks geeft bij het schrijven. Ik ben van haar gaan houden omdat ze op elke onzekere vraag die ik heb over schrijven wel een antwoord heeft. Haar naam is Jenna Moreci en is voor mij echt een held! In het begin lijkt ze misschien irritant, maar ze is heel grappig en geeft echt hele goede tips.

Ik ga geen maandelijkse update meer geven, maar pas wanneer er iets groots is gebeurt in mijn schrijfproces. Anders krijgen we alleen maar berichten met “ik heb wat gewerkt aan mijn outline, doei” en ik denk dat niemand dat wil lezen!

2 gedachten over “Schrijfupdate #4: januari

  1. Ik kende je blog nog helemaal niet, maar ik blijf vanaf nu terugkomen voor je schrijfupdates! Heerlijk om over andermans schrijfproces te lezen (ik schrijf zelf ook updates op mijn blog!). Ik kende Jenna ook al, maar persoonlijk vind ik het Youtube kanaal van Shaelin Writes heel leuk (https://www.youtube.com/channel/UCb-wzF6DrSslXq3qE61YL7A). Bedankt dat je het proces van het schrijven van je boek met ons wilt delen – dat inspireert me heel erg!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

