Geen categorie

Kijk Orphan Black!

Seizoen 5 komt uit dit jaar en dit wordt ook gelijk het laatste seizoen! Als je nog niet aan boord ben gesprongen van deze wilde achtbaanrit dan is nu je kans. Alle vorige vier seizoen zijn beschikbaar op Netflix. Eventjes bingen  en je bent op tijd klaar voordat het laatste seizoen de lucht in gaat. Join de Clone Club nu!

orphan-black-season-5

Orphan Black volgt het verhaal van een meisje genaamd Sarah (Tatiana Maslany). Ze heeft een dochter en wil er alles aan doen om haar een goede jeugd te geven. Ze is  arm, maar wanneer ze een vrouw zelfmoord ziet plegen grijpt ze haar kans en steelt ze haar identiteit. Dit is echter niet heel moeilijk aangezien de vrouw die zelfmoord pleegde, precies op Sarah lijkt. Ze krijgt alles wat ze wilde: rijkdom, een groot huis en een knappe man. Al snel komt ze erachter dat ze een  kloon is, en dat er iemand is die alle klonen één voor één vermoordt.

Tatiana Maslany speelt bijna alle rollen in deze serie en dat is moeilijk te geloven, want ze zijn vaak door de aflevering heen in beeld. Ze speelt deze karakters zo sterk dat je gaat geloven dat het echt andere actrices zijn. Het verbaast me keer op keer hoe ik soms pas later merk dat er een nieuwe kloon is geïntroduceerd. Al het harde werk van deze actrice loont dan ook. Ze won vorig jaar voor het eerste een emmy voor beste actrice.

Het verhaal blijft spannend waardoor je steeds maar moet doorkijken. Elke aflevering eindigt wel met een cliffhanger! Ga het gewoon kijken want het is echt heel goed. Natuurlijk is het niet voor iedereen, maar als je ook maar een klein beetje geïnteresseerd bent dan zou ik gewoon beginnen met kijken als ik jou was. En als je nog niet echt helemaal overtuigd bent, kijk dan de trailer!

Kijk jij Orphan Black al?

Een gedachte over “Kijk Orphan Black!

  1. Holy crap, ik volg Orphan Black al een poosje, maar ik wist niet dat het aankomende seizoen het laatste zou zijn. Dat vind ik zo jammer, want het is echt een van mijn lievelingsseries. En Tatiana Maslany doet het inderdaad echt steengoed.

    Like

Geef een reactie

