Geen categorie

1000 vragen aan jezelf #8

Het is weer de tijd van de week waarin ik je de antwoorden krijgt op de persoonlijke vragen. Ik vind het erg leuk om dingen over mezelf te delen, hoewel dit soms ook een beetje awkward kan zijn. Lieke van makeitpersonal heeft het bedacht en neem daarom ook zeker een kijkje op haar blog!

99. Wat doe je het liefst op een avondje uit?

Plezier hebben! Wanneer de fun eraf is, is het helemaal niet meer leuk en wil je het liefst naar huis en in je bed liggen. Waar ik echt niet wat houd is het eindeloze geslenter over straat. Als je geen doel hebt, begin dan niet te lopen!

100. Heb je ooit de wet overtreden?

Vast wel. Ik last laatst een artikel dat je volgens de Nederlandse wet strafbaar bent wanneer je hout of bladeren meeneemt vanuit het bos. Dit kan je dus blijkbaar een boete opleveren van maximaal 4050 euro en een celstraf van één maand! En je dacht dat Amerika raar was. Dus waren we vroeger niet allemaal illegale stropers toen we in het bos hutten aan het bouwen waren?

101. Kloppen de karaktereigenschappen van je sterrenbeeld?

Dit vind ik een lastige vraag. Want sinds kort is er dus een dertiende sterrenbeeld en weet ik niet meer wat ik moet geloven. Ik ga nu uit van mijn oude sterrenbeeld, de ram. Ik heb het even opgezocht en dit is de korte samenvatting van de eigenschappen van de ram.

Avontuurlijk en energiek
Innovatief en moedig
Enthousiast en zelfverzekerd
Dynamisch en vlug van begrip

Maar aan de andere kant…

Zelfzuchtig en opvliegend
Impulsief en ongeduldig
Overmoedig en roekeloos

Nou op zich is dit een beste goede samenvatting van hoe ik in elkaar zit. Natuurlijk klopt niet elk woord precies, maar het meeste klopt wel aardig.

102. Welke kleur overheerst in je kledingkast?

Dit is niet echt een kleur, maar donker. Het zijn een beetje zwarte, grijze kleuren. Maar daar in tegen heb ik ook hele vrolijke kleding zoals blauw en groen. Mijn slaap shirt is zelfs oranje #camphalf-blood.

103. Haal je alles uit een dag?

Totaal niet! En dit is dus echt iets wat ik moet en wil gaan veranderen in 2017. Mijn examens komen eraan, en aangezien ik de vlag wil zien hangen, moet ik nog echt even aan de bak.Ik moet dus productief bezig gaan met mijn dag, en niet nutteloze Youtube filmpjes kijken de hele dag door.

104. Hoeveel tv-series volg je?

Dat weet ik eigenlijk echt niet. Er zijn zoveel series die ik al helemaal heb afgekeken, of waarbij ik wacht op het nieuwe seizoen.Er zijn ook series waarbij ik na zoveel seizoen ben afgehaakt. De series die ik op dit moment volg zijn: Doctor Who, Teen Wolf en Wie Is De Mol!

105. Waarin wil je altijd kind blijven?

Ik beschouw mezelf nog steeds een kind, maar ik begin me steeds meer te beseffen hoe waardevol het leven is nu. Ja, ik zeur constant over examens en school is het algemeen, maar ik bedenk me ook dat wanneer ik ben uitgestudeerd, ik een baan moet nemen waarin het leven bijna elke dag hetzelfde wordt. Je krijgt ook veel meer verantwoordelijkheden, en dat is lastig denk ik.

106. Kun je een week zonder internet?

Ik kan het wel, en soms is het ook echt genieten. Bijvoorbeeld met vakanties enzo. Maar laatst was ik mijn mobiel vergeten op een schooldag en dan merk je toch dat het irritant wordt. Even kijken wat de volgende les gaat worden op me mobiel, o nee… die ligt nog thuis. Of even een foto maken van de belangrijke uitleg op het bord, o nee… mobiel ligt nog thuis. Zo merk je maar dat er langzaam een generatie komt waarbij de mobiel al in hun hand ligt bij de geboorte.

107. Wie kent jou het best?

Ik heb werkelijk waar geen idee. Misschien wel een leuk idee voor een quiz. Wie kent mij het best krijgt 100 punten!!! DING DING DING.

108. Wat is het minst vervelende huishoudelijke klusje?

Ik denk de borden naar achter brengen als we hebben gegeten, en dan de toetjesspullen op tafelzetten. Dit zit zo in mijn systeem en het is maar heel even werk. En uiteindelijk werk je ook voor jezelf, want je wil toch wel een toetje!

109. Ben je weleens teleurgesteld in mensen?

Zeker. Zoals sommige misschien wel weten ben ik naar China geweest vorig jaar en toen ik daar was ben ik verrast. Ik heb daar geen cultuurshock gekregen, en die heb ik tot de dag van vandaag nog steeds niet. Maar ik ben me wel bewust gaan worden van hoe wij hier in Europa leven. En nee, dit wordt niet het gezeik over hoe wij met geld strooien en eten weggooien terwijl zij zo weinig hebben. Het is meer het feit dat zij zo veel minder hebben, maar dat er toch iets is wat zij meer hebben. En dat is dankbaarheid. Ze hebben misschien weinig maar toch lachen ze elke dag. Ze zijn altijd vrolijk en dankbaar voor het leven, terwijl hier in Nederland zulke ondankbare personen rondlopen! En hè, ik maak ook deel uit van die groep. Dat is hoe we zijn opgegroeid, maar het is wel iets om over na te denken.

Tot zover mijn mening!

110. Hoe ziet je ideale vrije dag eruit?

Een productieve dag voor mij is als ik alle doelen heb behaald die ik van te voren heb gesteld. Dit lukt me helaas niet zo vaak, maar zo als eerder gezegd: hier ga ik aan werken. Productief voor mij betekent de perfecte balans tussen goed leren voor school, maar toch vrije tijd overhouden voor leuke dingen zoals sportschool, boeken, films en series, en natuurlijk mijn blog.

111. Ben je trots op jezelf?

Als ik zie wat ik heb bereikt met mijn blog, en de contacten die ik nu al heb gemaakt, op voor mij een jonge leeftijd. Dan ja! Mijn blog is een van de eerste keren een echt groot project dat ik zelf onderneem. En ik doe het met plezier, en ben er ook echt wel trots op!

112. Welk nutteloos talent bezit je?

Ik kan mijn benen in mijn nek leggen! Heb ik er wat aan? Nope. Maar ik deed dit vroeger altijd met mijn zus, en neef en nicht samen bij mijn opa. Kijken wie het het langst kon volhouden. Elke keer als ik daar kwam vroeg hij of ik het nog kon. Nu vraagt hij het niet meer wanneer ik langskom, maar ik kan het nog steeds.

De vragen zitten er al weer op voor deze week. De vragen van deze week waar divers en ik heb er erg van genoten. Bij sommige vragen ben ik misschien te lang door gegaan, maar zo maak je wel weer kennis met de echte ik. Begin nooit een discussie met mij, ik waarschuw je, nooit!

Geef een reactie

