Geen categorie

Mijn favoriete boeken van 2016

Zoals gewoonlijk ben ik laat met alles, dus vandaar ook nu. Ondertussen heeft iedereen al weer zijn of haar favoriete boeken gedeeld met de media, en dan kan ik toch ook gewoon niet achterblijven. Ik heb in 2016 niet al te veel boeken gelezen maar ik zeg altijd maar, elke bladzijde geldt. Het maakt echt niet uit of je nou één boek heb gelezen of juist driehonderdvijfenzestig. Zolang jij er maar gelukkig van wordt. Moet je wel hopen dat dat ene boek dat je leest in een jaar wel een perfecte vijf-sterren boek is.

Ik had genoeg boeken kunnen toevoegen aan mijn lijst maar ik heb het weten te houden bij zeven. Hierbij moet ik wel zeggen dat een van deze zeven een hele serie is.

1. Ready Player One – Ernest Cline

IMG_3913 (2).jpg

Dit boek heeft het allemaal. Spanning, Sci-Fi, Fantasy, Liefde, en ook nog eens een keigoed verhaal. Wat wil je nog meer in een boek? Dit boek is niet alleen mijn favoriete boek van 2016, maar staat ook op mijn lijst van favoriete boeken van altijd. Lees dit boek en geloof me je krijgt geen spijt!

2. Rood – Pierce Brown

IMG_3910 (2).jpg

Ik wilde dit boek al voor een hele lange tijd lezen, en wat was ik blij dat het vertaald werd. Ik vond dit boek zo mooi dat in mijn recensie iets te enthousiast ben gaan schrijven. Hierdoor heb ik zelfs een spoiler gedeelte erin zitten en elk wtf moment besproken. Rood verdient daarom echt een plekje op mijn favoriete boeken van 2016. Ik kijk nu al uit naar dit nieuwe jaar want dan komen beide vervolg boeken uit!

3/4. Bibliotheek der Zielen & Tales of the Peculiar (Bijzonderde Vertelsels) – Ransom Riggs

IMG_3879 (2).jpg

Natuurlijk ontbreekt dit lijstje niet zonder, niet een, maar twee boeken van mijn favoriete schrijver. Want dat is wat we kregen in het jaar 2016. Hoewel een van de boeken in het Engels uit kwam heb ik er toch volop van genoten, en reken maar dat ik het Nederlandse exemplaar ook in mijn handen krijg. Ik weet dat een aantal mensen deze serie niet heel leuk vinden, maar als je nog steeds aan boord zit van de Bijzondere-trein, dan kan je deze twee boeken gewoon niet missen. Mijn recensie van Tales of the Peculiar kun je hier lezen!

5. Simon vs. de verwachting van de rest van de wereld – Becky Albertalli

IMG_3896 (2).jpg

Ik haat romantische boeken. En dat meen ik oprecht. Ook romantische films gaan er voor mij niet door. Haat is misschien een groot woord, maar ik vind ze altijd zo oppervlakkig. Ik weet precies wat er gaat gebeuren. Toch wist dit boek mij zo te boeien dat het zelfs nu op mijn favoriete lijstje staat. Simon vs. heeft me zelfs geïnspireerd om in de toekomst meer diversiteit in mijn leesgenre te gaan lezen. Dus ja, misschien ook wel wat romantische boeken. Sowieso De Voordelen van Onbeantwoorde Liefde- het tweede boek van Becky Albertalli.

6. Zeven  minuten na middernacht – Patrick Ness & Siobhan Dowd

img_3784

Dit boek. Het was gewoon goed. En dan meen ik echt heel heel goed. Ik kan over dit boek urenlang doorpraten (en huilen) maar dan zijn we nog verder van huis. Je kan mijn uitgebreide gedachtes lezen in mijn recensie, hier!

7. Percy Jackson en de Olympiërs (1 t/m 5) – Rick Riordan

img_3872-2

Ik heb in 2016 een paar grote series gelezen, maar degene waar ik toch het meest trots op ben zijn de Percy Jackson boeken. Ik had het eerste boek al meer dan twee of drie jaar geleden gelezen, alleen heb ik toen met mijn domme hoofd besloten om de boeken niet verder te lezen. Dit jaar heb ik de reeks eindelijk weer opgepakt, en met een snelle reread, en daarna de rest er achter aan, werden deze boeken mijn favorieten.

Ik hoop dat ik in 2017 net zoveel, of misschien zelfs wel meer, perfecte boeken tegenkom!

Wat is het beste boek dat je hebt gelezen in 2016?

 

6 gedachten over “Mijn favoriete boeken van 2016

    1. Ja idd, zo zie je dat smaken verschillen. En wat maakt het ook uit? De drie boeken die jij hebt genoemd heb ik nog niet gelezen haha, maar ik ben erg benieuwd naar Staalhart

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

