Geen categorie

2017: wordt het een goed jaar?

Het jaar is al weer bijna voorbij, en man wat is er veel gebeurd in 2016. Ik ben een blog gestart, ik ben naar leuke events geweest, en daardoor heb ik ook echt vrienden gemaakt. Ik heb erg genoten van 2016 en ik hoop dat jij dat ook hebt gedaan. In 2017 wil ik gewoon meer groeien met mijn blog, maar natuurlijk zijn er nog meer leuke dingen die ik wil gaan doen in het volgend jaar.

De Best of YA boekentijgers leesclub

Ik heb me ingeschreven voor deze leuke leesclub van Best of YA. Het jaar is bijna voorbij dus dat betekent ook dat we bijna krijgen te horen wie het heeft gemaakt en wie niet. Ik hoop echt met heel mijn hart dat ik erbij zit, want het lijkt me gewoon echt heel tof om te doen. Natuurlijk krijg ik het in het begin van het jaar wel een beetje druk met mijn examens, maar naast dat wil ik volledig ervoor gaan. En het is weer een kans om nog meer mensen te leren kennen, wat denk ik een van de leukste dingen is wat er bestaat.

Het eindexamen

Hier kijk ik denk ik het meest tegenop. Ik doe HAVO en zit nu in mijn vijfde jaar, dus dat betekent examen doen. Ik sta aan de ene kant er wel goed voor met mijn cijfers, maar aan de andere kant ook niet. Mijn grootste probleem is wiskunde en helaas is dat ook gelijk een kernvak. De kernvakken zijn wiskunde, Engels en Nederlands en voor één van die vakken mag je maar een vijf staan. Dan denk je: oh voor wiskunde kan je toch wel een vijf halen? Ik sta nu een 4,3. Ja. Zo erg is het. Ik kan het echt niet, maar we geven het niet op en blijven proberen!

Evenementen

Natuurlijk ga ik in 2017 naar een paar evenementen. De allergrootste waar ik heen ga is denk ik Dutch Comic Con. Hier ben ik vorig jaar ook heen geweest en man o man wat heb ik genoten. Samen zijn in een grootte hal met zoveel mensen die verkleed zijn. En het mooiste is, je wordt niet raar aangekeken wanneer je verkleed bent. Misschien wordt je eerder raar aangekeken als je er uit ziet als een normaal mens. Ik weet nog niet zeker of ik dit jaar ga cosplayen maar ik denk het wel.

Ook ga ik dit jaar voor het eerst naar YALFEST. Vorig jaar heb ik helaas geen kaartjes kunnen krijgen wat ik erg jammer vond, maar gelukkig had ik de wedstrijd gewonnen voor de meet & greet aan boord van een rondvaartboot. Dit was een van de beste ervaringen in mijn hele leven. Ik zat aan boord met zoveel schrijftalenten: Becky Albertalli, Tahereh Mafi, RANSOM FREAKING RIGGS en nog veel meer. Ook ben ik van plan om volgend jaar naar meer boekenhandels te reizen. Als alles goed loopt met mijn examen krijg ik volgend jaar een studenten OV en dan wordt het feest!

Schrijven

Ik zet nu het goal, als nieuwjaarsvoornemen, en ik hoop met heel mijn hart dat het lukt. Ik wil aan het eind van 2017 tenminste mijn  allereerste draft af hebben geschreven. In mijn hoofd heb ik mijn boek op een rijtje en weet ik precies wat ik wil schrijven. Alleen het probleem is dat ik te vaak denk: o dat is ook nog wel vet, en dat, en dat, laat ik het erbij stoppen. Hierdoor wordt mijn idee te groot en weet ik niet meer echt goed wat ik wil schrijven. Ik heb me nu wel gerealiseerd dat niet elk hoofdstuk een actiescène hoeft te zijn, en dit ga ik zeker toepassen in het nieuwe jaar.

Lezen

Dit is het laatste wat ik wil doen. Gewoon meer boeken lezen. Ik weet dat ik het kan want als ik eenmaal tijdmaak om een boek te lezen is dat boek zo verslonden. Maar dat is het: tijdmaken. Ik ga in het komende veel meer tijdmaken om te lezen. Ook al is het maar een halfuurtje in de trein. We moeten de TBR naar beneden halen!

2017

Waar kijk jij het meest naar uit in 2017?

2 gedachten over “2017: wordt het een goed jaar?

Geef een reactie

