Boeken·Geen categorie

Harry Potter and the Cursed Child parts one and two – J.K Rowling, John Tiffany & Jack Thorne [recensie]

Titel: Harry Potter and the Cursed Child part one and two
Auteur:
J.K. Rowling, John TIffany & Jack Thorne
Uitgeverij: Little Brown (UK), Harmonie (NL)
Bladzijdes:
342
Prijs: 
€17.99
ISBN: 
9780751565355
Genre:
Fantasie, Toneel, Kinderliteratuur

IMG_3832.jpg

Het leven van Harry Potter was al nooit eenvoudig, maar nu hij een overwerkte ambtenaar is op het ministerie van Toverkunst en vader van drie schoolgaande kinderen lijkt alles nog moeilijker. Terwijl Harry wordt achtervolgd door zijn verleden dat weigert verleden tijd te blijven, worstelt zijn jongste zoon Albus met een familie-erfenis waar hij nooit om gevraagd heeft. Wanneer het verleden en heden dreigen te versmelten, leren zowel vader als zoon dat duisternis soms uit onverwachte hoek komt.

Het was kerstavond en mijn familie en ik zaten gezellig met elkaar te eten, toen plots mijn moeder zei dat we na elke gang van het diner een cadeautje, die onder kerstboom lag, mochten uitpakken. Dit tot grootte plezier van ons allen. Dit wordt geen kerstboom haul, dus bespaar ik de rest van de dingen die ik heb gekregen. Maar je begrijpt al vast wel dat ik Harry Potter and the Cursed Child ook te vinden was onder de boom. Zo blij als ik was begon ik meteen met lezen en de volgende dag was het boek al uit!

Het eerste wat je moet weten is dat dit boek in scriptvorm is geschreven. Want het is namelijk een toneelstuk, die ik trouwens maar al te graag wil zien. Hiervoor heeft het boek al haat gekregen van de wereld, en dat begrijp ik echt niet. Nu moet ik wel zeggen dat ik geen vreemde ben als het op scripts aankom, want ik heb het examenvak drama gekozen op school. Heel veel mensen waren hierdoor dus ook van mening dat sommige stukjes van het boek veel te snel gingen, maar dat vond ik dus juist helemaal niet.

IMG_3843.jpg

Ik ga niet zeggen waar het verhaal over gaat, want de beschrijving van dit boek is vaag, en dat wil je ook echt hebben. Ik begon met het lezen van dit boek zonder dat ik er iets van af wist. En het was geweldig! Confession time: ik heb alle Harry Potter boeken pas gelezen nadat ik de films had gezien, dus door de hele boeken lang wist ik al zo ongeveer wat er ging komen. Dit hield het feit niet weg dat het geweldige boeken waren. Mijn onwetendheid bij dit boek was dan echt iets nieuws en moois voor mij.

Harry Potter and the Cursed Child neemt je terug naar de wereld die we allemaal kennen en waar we allemaal van houden. De karakters die we al zeven boeken lang hebben gevolgd zie je weer terug, en ze zijn net zo gaaf als altijd. Je kan echt zien dat het een J.K Rowling boek is omdat alles zo voorbedacht en slim is geschreven. Ik ben blij dat dit boek bestaat.

“The Cursed Child is een ware toevoeging aan Rowling’s universum. Dit boek was een echte emotionele achtbaan en heeft me vaak weggeblazen van verbaasdheid!”

IMG_3855.jpg

4-sterren

Wat is je favoriete Harry Potter boek?

 

 

Geef een reactie

