Geen categorie·tags

My Harry Potter Life Book Tag

Het is eerste kerstdag wanneer deze post online komt, en hoe vier je beter kerst dan met Harry Potter? Ik werd laatst getagd door Joost van nerdygeekyfanboy, en met een lach op mijn gezicht, want ik Harry Potter zijn echt geweldige boeken. Ik ben daarom ook wel erg benieuwd wat deze tag mijn gaat brengen en/of ik een leuk leven krijg in de magische wereld. Laten we hopen van wel. Michelle van The Writing Hufflepuff heeft deze tag bedacht en ik denk dat ze daarvoor al een award moet krijgen.

Je begint de tag met het kiezen van vier boeken. Deze boeken ga je gebruiken door heel de tag heen. Ik heb gekozen voor de volgende vier boeken:

  • Geestesoog (boek 1)
  • De ijzerproef (boek 2)
  • Vrees Me (boek 3)
  • Tales of the Peculiar (boek 4)

boeken-hp-life-tag

1 Your wand: Open book 1 at a random page. The first noun you see will be what your wand is made of.

Het eerst zelfstandig naamwoord dat ik tegenkwam is ‘een koud lichaam’. Weetje sommige mensen hebben eenhoornhaar of feniksveren in hun toverstok zitten, maar die van mij is pas speciaal! Hij is namelijk gemaakt uit een koud lichaam. Deze tag begint nu al mooi.

2. Your pet. Does book 2 have animals? One of those animals will be your pet. If the book doesn’t have any animals, then I’m sorry but you’re petless.

De ijzerproef heeft wel degelijk wat dieren erin zitten. Eentje ervan is een kleine pratende hagedis. Maar aangezien deze waarschijnlijk op mijn zenuwen gaat werken kies ik toch voor het Choaswolfje. Misschien is hij dan wel gevaarlijk, maar hoe vet is het om een klein wolfje als huisdier te hebben?

3. Your Hogwarts House. Open book 3 at a random page. Whatever house you think the character’s name you first see belongs to, is your House.

De allereerste naam die ik zag toen ik Vrees Me opende was Adam. Hij is een soldaat, en daardoor is hij ook best moedig. Dus ik zou hem sorteren in Griffoendor.

4. Make your golden trio complete. Open book 4 at a random page. The first two names will be your best friends and complete your squad. If there’s only one name at said page, open another random page.

De eerste naam die ik zie is Lavinia. Haar bijzondere gave is dat ze nachtmerries uit iemand kan halen in de vorm van een zwarte bol. Misschien niet het handigst in een gevecht, maar het is zeker bijzonder. De tweede naam die ik tegen kom is Ymeene. En laat ik je even zeggen dat ik hier erg blij mee ben. Ymeene is namelijk de allereerste Ymbryne!

5. Your Head of House. Open book 1 at a random page. The first name you’ll see will be your Head of House. 

Ronika uit Geestesoog wordt mijn afdelingshoofd? Zover ik mij kan herinneren is Ronika een oud vrouwtje die een klein beetje aan de gestoorde kant zit maar ook wel erg slim en moedig is. Misschien maakt dit haar wel perfect voor hoofd van Griffoendor.

6. Your ‘Draco Malfoy’. Naturally you’ll need your arch nemesis/school rival. Open book 2 at a random page, the first name you’ll see will be your enemy.

Ik opende de pagina, en net op deze pagina stonden er veel namen. Alleen viel mijn oog helaas als eersten op Tamara. En dat is echt stom. Tamara is een super goede leerling en is heel bedreven in magie. Dus ik moet een beetje oppassen nu want ik heb er een echte aardvijand bij.

7. Your Patronus. Open book 3 at a random page. The first living creature you’ll see will be your Patronus.

Mijn Patronus wordt Kenji uit Vrees Me. Toen ik dit boek las was Kenji een van mijn favoriete karakters. Reflecteert hij mijn gelukkigste moment? Waarschijnlijk niet. Maar hij reflecteert wel een moment waarop ik me blij voelde.

8. Will you win the House Cup? How many pages does book 4 have? That’s how many points you’ll House have at the end of the school year. If the book has more than 400 pages it will have won the Cup, congrats!

Hoe goed het boek ook is, helaas telt Tales of the Peculiar maar 192 pagina’s. Misschien heeft griffoendor dit jaar niet de meeste punten behaalt, maar ik weet zeker dat Harry, Ron en Hermelien weer extra punten krijgen zodat we alsnog winnen.

Ik mag dan de House Cup niet hebben gewonnen, en ook mijn aardvijand is geen makkelijke, toch ben ik gesorteerd in Griffoendor en zijn mijn vrienden twee krachtige meiden. De inhoud van mijn toverstok is misschien een beetje raar, maar dat maakt mij ook wel weer origineel. Ik ben benieuwd naar de antwoorden van Reza (ReadWatchOrAvoid).

In welk Hogwarts huis zit jij?

 

Geef een reactie

