Geen categorie

Festive Christmas Book Tag

Nog maar een paar nachten slapen en dan is het alweer kerst! Ik zag deze tag laatst op het Youtubekanaal van Chinouk Thijssen, en wilde deze tag graag zelf invullen. Chinouk heeft sommige vragen vertaald naar het Nederlands, en ook ik heb een poging gedaan om de vragen te vertalen. Laten we hopen dat het niet al te slecht is haha!

1

Misschien is het heel erg afgezaagd om nu al te beginnen met Harry Potter, maar wie zou nou geen kerstdiner willen met de Weasley’s. Gezellig samen met ze allen in het Nest, genietend van Molly’s kookkunsten. Arthur die net thuis is gekomen van werk en genoeg verhalen te vertellen hebben. Fred en George die van alles laten ontploffen. Bill, Charlie en Percy alle drie van de partij, en Ginny die stiekem vanaf haar plek een paar keer naar mij kijkt. Wat valt er nog meer te wensen?

2

Ik zou nog graag veel meer boekmokken willen. Ik heb er nu maar eentje van, hoe kan het ook anders, Harry Potter. Maar op redbubble en andere sites zijn nog veel meer mokken te vinden die mijn aandacht hebben getrokken. Ook zou ik graag de potten willen ontvangen die Blossom Books volgend jaar gaat verkopen. Ik weet dat het nog even wachten is, maar als ik ze voor kerst zou kunnen ontvangen, dan zou ik erg gelukkig worden. Ik bedoel: kijk nou toch even! Wie wil dit nou niet?

naamloos

3

Voor deze vraag ga ik een heel random antwoord kiezen, en dat is Blackjack uit de Percy Jackson serie. Ik weet dat hij een pegasus is, maar als ik aan een kerstelf denk, dan denk ik aan vrolijkheid en iemand die altijd blij is. Blackjack heeft mij constant aan het lachen gemaakt en is ook nog eens altijd op tijd. Voor mij klinken al die dingen als een perfecte omschrijving van een kerstelf!

4

Voor deze vraag combineer ik het laatste deel uit de Hongerspelen trilogie van Suzanne Collins, Spotgaai, met een liedje van Céline Dion: Happy Xmas (War Is Over).

5

Seth uit de Rode Piramide. Wanneer je je eigen broer in allemaal kleine stukjes snijd en het daarna ook nog verdeelt over verschillende plekken, verdien je het om op deze lijst te staan. Niet dat je er veel aan kan doen wanneer je de God van de woestijn, chaos en onvruchtbaarheid bent.

6

Als er iemand is die het verdiend om op de ‘nice list’ te komen staan, dan is het wel Conor O’Malley uit 7 minuten na middernacht. Hij is een goede jongen en heeft niks fout gedaan in zijn leven, maar toch zit het hem niet mee. Als het maar even kan zet ik hem driedubbel op deze lijst en geef hem alle cadeautjes die hij wil. Hij verdiend het!

7

Het enige boek dat ik bezit en waar al deze drie kleuren opstaan is Verdermeer van Tahereh Mafi. Maar eerlijk gezegd is dat ook niet zo erg. Door al deze details op de cover ziet het er eigenlijk wel uit als een groot cadeautje.

IMG_2238

8

Als je mijn blog al een tijdje volgt, dan weet je dat ik erg fan ben van een bepaalde boekenserie. Eigenlijk ben ik fan van de hele schrijver. Natuurlijk praat ik over De Bijzondere Kinderen van Mevrouw Peregrine! Deze serie kan van je normale kerst een wel heel ‘bijzondere’ kerst maken. Het is spannend, creepy, de karakters zijn geweldig, de schrijfstijl is geweldig! Ik kan nog lang doorgaan over deze serie, dus de conclusie is dat je het gewoon moet lezen.

Ik tag de volgende personen:

Ik ben benieuwd wat jullie ervan gaan maken!

 

 

 

 

 

Geef een reactie

