Geen categorie

De nieuwe Glazen Troon covers!!!

Laatst werd er op de Facebookpagina van Boekerij bekend gemaakt dat de Glazen Troon serie helemaal opnieuw werd uitgegeven. Dit is supermooi, want deze serie van Sarah J Maas is echt heel goed. Alleen kwam Boekerij ook met de voorlopige cover ontwerpen. Hier waren veel mensen het niet mee eens, waaronder ik, omdat deze covers niet de inhoud van dit boek benadrukken.

14712473_1449777228369778_1875930433012410814_o

 

Wanneer ik naar deze covers kijk heb ik het gevoel dat ik een romantisch boek ga lezen, zes boeken lang, elke keer over dezelfde persoon die in een blauwe schijnwerper staat. De cover doet het niet voor mij, en ook al zeker niet die rozen bloemen, en zijkanten.

Maar gelukkig heeft Boekerij ervoor gekozen om de covers te veranderen. Ik hoop dat de uitgeverij nar ons heeft geluisterd en covers heeft gemaakt die passen bij het kick-ass verhaal. Covers die laten zien waar het echt omdraait, en als je hem oppakt niet twijfelt op het een roman is of niet.

glazen-trooon-covers

Ik moet eerlijk toegeven dat het een verbetering is. Ja. Dat zwarte spreekt wel tot mij. En die gouden slierten zijn 1000 x beter dan de rozen bloemen. Maar toch is dezelfde meid gebruikt voor elk boek. En ik weet dat af en toe de kleur aan wordt gepast. Dan is ze blauw, en dan is ze iets roziger, maar alsnog. Het laat nog steeds niet zien waar het verhaal om draait. Het straalt nog steeds niet ‘epic fantasy cover’ uit.

Als ik alleen naar de cover kijk valt het wel mee hoe lelijk het is. Het is nou ook weer niet dat ik zeg een prachtige cover die ik in mijn kast MOET hebben. Alleen jammer dat elk boek hetzelfde is, zo ongeveer. Ik kan er niet heel negatief over zijn, maar aan de andere hand ook niet heel positief.

Wat vinden jullie van de vernieuwde covers?

 

Geef een reactie

