Geen categorie

1000 vragen aan jezelf #1

Ik heb het gevoel dat ik een beetje achterloop, want ik heb iedereen dit al zien doen. 1000 vragen aan jezelf is een boekje dat bij het magazine Flow zat, en Lieke van make it personal heeft dit zowaar de blogwereld ingebracht. Neem vooral een kijkje op haar blog, maar neem dan ook de tijd, want zoals ik al zei: ik loop achter. Dit leek mij een leuke kans zodat jullie mij beter leren kennen.

1. Met wie kun je het beste opschieten?

Pfoe, de eerste vraag is al gelijk een moeilijke. Ik denk dat ik dan toch ga voor Christine. En nee, we zijn gewoon beste vrienden. Ik ken haar echt al vanaf groep 3, en ik kan bij haar ’s nachts om 4 uur aanbellen, en dan doet ze alsnog open.

2. Waar besteed je te veel tijd aan?

Tegenwoordig aan school. Maar aangezien dat het verantwoordelijke antwoord is zou ik zeggen Youtube. Er gaat niks boven één Youtube filmpje kijken en dan vijf uur later erachter komen dat je nog steeds op Youtube zit.

3. Om welke grappen kun je heel hard lachen?

Om de aller allerslechtste woordgrappen. Als je aankomt met een woordgrap dan vind ik je al automatisch (woord)grappig!

4. Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?

Ik denk afgelopen vrijdag. Toen heb ik voor het eerst bij iemand een pizzapannenkoek gemaakt. Diegene zei tegen mij dat het lekker was, dus ja, waarom dan ook niet!

P.s. het was lekker, alleen mijn pannenkoek viel uit elkaar.

5. Huil je makkelijk in het bijzijn van anderen?

Nee. Ik weet bijna altijd wel mijn tranen verborgen te houden. Niet dat ik zoveel huil trouwens, eigenlijk bijna nooit. Tenzij een boek of film echt zielig is

6. Waar bestaat je ontbijt uit?

Meestal één boterham met wat voor beleg ik dan kan vinden. En soms, als ik nog tijd heb, een beschuitje erbij.

7. Wie heb je voor het laatst een kus gegeven?

Gelden fictionele meiden ook?

8. Waarin lijk je op je moeder?

In eigenlijk best wel veel dingen. Zij houd net zoals ik ook van lezen, alleen wel van een totaal ander genre. Mijn moeder zou nooit en ten nimmer een fantasy verhaal lezen, of iets dergelijks. Ik gaf haar twee maanden geleden 7 minuten na Middernacht. Guess what? Het ligt nog steeds op dezelfde plek omdat ik het woord ‘monster’ liet vallen.

9. Wat doe je ’s ochtends als eerste?

Even mijn mobiel checken voor het geval dat ik uitval heb, zodat ik langer kan slapen.

10. Ben je een goede voorlezer?

Ik heb vroeger wel aan kleine kinderen les gegeven in lezen, en daarbij moest ik ook voorlezen. Maar ik zou het eigenlijk niet weten. En ik zou het ook niet van mezelf durven te zeggen. Laten we het erop houden dat ik niet de beroerdste ben.

11. Tot welke leeftijd geloofde je in Sinterklaas?

Volgens mij tot mijn achtste. Man, wat heb ik gehuild toen de woorden uit mijn moeders mond kwamen. Ik had het aan mijn ouders gevraagd omdat iemand op school het erover had.

12. Wat wil je nog graag kopen?

TE VEEL. Als ik dan toch zou moeten kiezen ga ik voor alle funko’s van De Bijzonderen Kinderen film.

13. Welke karaktereigenschap zou je graag willen hebben?

Is sneller lezen een karaktereigenschap?

14. Wat is je favoriete tv-programma?

Deze keuze is te moeilijk. Game of Thrones heeft echt mijn hart veroverd, maar zo hebben The Walking Dead, Orphan Black en Teen Wolf dat ook gedaan. Maar ik denk dat Game of Thrones toch wel bovenaan mijn lijstje staat.

Dit was het dan al weer. Ik vond het erg leuk om te doen, en ga ook zeker hiermee door. Elke woensdag komt er een nieuwe 1000 vragen online. Heb ik hierboven niet een vraag beantwoord waarop je het antwoord wel wil weten? Vraag je vraag gerust hieronder of op curiouscat.me/nerdpraat waar het anoniem kan.

 

Geef een reactie

