Spel van Angst (Messenger of Fear #2) – Michael Grant [recensie]

Uitgeverij: Harper Collins
Bladzijdes: 288
Prijs: €15,00
ISBN: 9789402709902
Genre: Young Adult, Fantasy

9200000051943157

Als leerling van de Angstaanjager heeft Mara al meer vreselijke dingen gezien dan de meeste mensen in een heel leven. Wat je ook op je kerfstok hebt, de Angstaanjager weet je te vinden en stelt je voor een keuze die even simpel als verschrikkelijk is: meedoen aan een duister spel of… je ergste angst doormaken. Mara kan er nog steeds niet aan wennen, maar ondanks alles begint ze tot haar eigen verbazing verliefd te worden op de mooie mysterieuze jongen die de Angstaanjager is. Wanneer ze steeds meer te weten komt over zijn geheimzinnige verleden, beseft ze dat ze voor een onmogelijke opgave staat. Hoe zal ze de jongen, die zelf zegt onaanraakbaar te zijn, ooit kunnen tonen wat ze voor hem voelt?

Als eerst wil ik Harper Collins bedanken voor het opsturen van dit boek. In ruil daarvoor geef ik natuurlijk een oprechte recensie.

Spel van Angst wist mij helaas minder te pakken dan De Angstaanjager. Dit was meer omdat ik had gehoopt dat er in dit deel meer actie zou komen dan deel 1. Zeker omdat ik de potentie zag. Maar eigenlijk was dit deel precies een herhaling van boek 1, alleen dan met andere mensen. Ook sprak het ‘ik ben verliefd op de Boodschapper’ aspect niet echt tot mij. Gelukkig nam dit niet het hele verhaal over.

Maar dat terzijde, want dat was ook mijn enige negativiteit over dit boek. Het duurde heel lang voordat ik dit boek eindelijk uit had, omdat ik de laatste tijd heel druk ben geweest. En dat is denk ik de grootste reden waarom ik op het eerste gezicht een beetje negatief ben over dit boek. Maar nu ik het boek al een aantal dagen uit heb, zit ik er de hele tijd over na te denken. Spel van Angst is zo’n boek waar je aan terugdenkt met de gedachte: het was een geweldig boek! En dat was het ook echt. Als je een spannend en snel actie verhaal wil, is dit misschien niet het boek voor jou. Zoek je een goed verhaal met diep geschreven karakters, werelden en een plot dat je laat gruwelen, zoek dan niet verder.

IMG_3412.JPG

Over de karakters gesproken. Ik vond de Nederlandse jongen Haarm een erg leuke toevoeging aan het verhaal, hoewel ik het niet helemaal eens ben met zijn naam. Kennen jullie iemand die Haarm heet? Ik in ieder geval niet. Ook Oriax zat in dit boek weer lekker overal bovenop, en was zoals altijd, weer bloedmooi en schokkend met haar uitspraken.

Ik blijf het maar altijd zeggen. Wanneer ik een Michael Grant boek begin, kom ik er nooit echt helemaal in. Maar wanneer ik het boek uit heb, staat hij weer nog een treetje hoger op mijn favoriete schrijverslijst. Ook al was ik niet razend enthousiast over het plot van dit boek, is het toch weer een geslaagde. Als je een liefhebber van Michael Grant bent, dan kan dit boek zeker niet op je lijst van gelezen boeken missen.

Wat is jou favoriete boek van Michael Grant?

35-sterren