films & tv-shows

Nerve [filmrecensie]

Dankzij Fleurine en Best of YA heb ik twee vrijkaartjes gekregen voor de film Nerve. Dus die heb ik dan ook gelijk gebruikt. Samen met mijn moeder ben ik naar de bioscoop geweest om de film te gaan bekijken. Ik had al veel over de film gehoord, dus was het een mooie kans om ook zelf een mening erover te vormen.

De ijverige middelbare scholier Vee Delmonica (Emma Roberts), heeft genoeg van een leven aan de zijlijn. Onder druk van haar vrienden besluit ze één keer mee te doen aan het populaire online spel Nerve, een ‘truth or dare’ spel. Wat als een onschuldig spelletje begint, ontpopt zich tot een sensationeel spel gevoed door adrenaline wat steeds gevaarlijkere vormen aanneemt en waar de inzet alsmaar hoger wordt.

nerve-2016-movie-poster

Nerve is typisch zo’n film waarvan je weet dat het nep is, maar toch ben je bang dat het in de toekomst gaat gebeuren. En het kan ook echt gebeuren. Kijk alleen al naar hoe groot succes Pokémon GO is geworden deze zomer. Breng dit in combinatie met een eeuwenoud spelletje dat iedereen kent (doen, (durf), of de waarheid) en geld. Dan doet iedere gek straks mee!

Ik moet zeggen dat ik Emma Roberts een verrassende rol vond spelen in Nerve. Ik ken haar van American Horror Story en Scream Queens als de Bitch. Ja… met een hoofdletter B. Zo erg is ze namelijk. Dus om dan te zien dat ze een rol pakt die buiten haar normale rollen zit, is erg mooi. Aan het begin twijfelde ik nog een beetje, want voor mijn gevoel klopte het niet. Emma Roberts die aardig is? Maar na een tijdje begon ik het te zien, en ook leuk te vinden.

Omdat deze film zo echt voelde, was ik op sommige momenten ook oprecht angstig. Ik heb een soort van semi-phobia voor hoogtes. En dan zeker van die hoogtes waarvan je weet dat je kan vallen. En natuurlijk komt zo’n onderwerp voor in deze film. Maar er komen ook veel meer andere angsten voor in Nerve, dus eigenlijk voor ieder wat.

Elk scène werd het spannender. Ik zou bijna zeggen elke minuut, als niet elke seconde. Je kon de adrenaline in de zaal voelen. Ik zat in ieder geval op het puntje van mijn stoel. Helaas door de trailer kon ik al een beetje voorspellen wat er zou gebeuren door de hele film heen, maar dat is mijn eigen stomme fout. (En misschien een beetje die van de trailer maak maatschappij).

Als je zoekt voor een spannende film, zoek dan niet verder. Nerve, maakt je ook echt Nerveus!

Are you a Watcher or a Player?