tags

Blossom Books Book Tag

Al een tijdje geleden werd ik getagd door Joost van (nerdygeekyfanboy) om de Blossom Books Book Tag te doen. Maar aangezien ik naar China ben geweest deze vakantie, doe ik de tag nu. De vragen voor deze tag zijn geïnspireerd door boeken van Blossom Books.

Hoe avontuurlijk ben jij? Zou je een andere wereld durven verkennen? (De 100, Kass Morgan)
Geldt China ook als een andere wereld? Waarschijnlijk niet. Zou ik het durven? Als ik maar genoeg informatie heb over die andere wereld zodat ik weet dat er niet duistere demonen zijn die mijn kunnen vermoorden, en als ik op elk moment een portaal kan openen terug naar onze wereld. Dan ja!

Als je een fictief karakter kon vermoorden, welke zou dat zijn? (List en Leugens, Leigh Bardugo)
Chaol Westfall. Alles aan die gast irriteert mij. Hij doet alsof hij stoer is maar op het moment dat het niet zo loopt als hij wil, gaat hij janken.

Wie is je OTP (one true pairing)? (Ik geef je de zon, Jandy Nelson)
Ik zou kunnen zeggen Chaol en de Dood maar ik ga voor een iets serieuzer antwoord. Joost antwoordde deze vraag met Percy en Annabeth en eigenlijk kan ik op dit moment geen beter antwoord bedenken. Dus ik denk dat ik daar ook voor ga!

Wie wil je in je schrijvers squad hebben? (Kids of appetite, David Arnold)
Sowieso Michael Grant. Ik denk dat hij wel duizend manieren weet om jezelf te verdedigen en als het er op aan komt ook moorden. Ransom Riggs: voor de bijzonderheden! Als laatste voeg ik Sarah J Maas er aan toe. Sarah is een van de grappigste auteurs op dit moment maar heeft ook duistere plannen.

Wat is je favoriete sprookje? (The Lunar Chronicles – Marissa Meyer)
Ik denk dat mijn favoriete sprookje De Kleine Zeemeermin is. En hiermee bedoel ik niet de Disney animatiefilm, die overigens wel erg leuk is. Nee, ik bedoel de Grimm versie. Deze versie is erg duister en het einde vindt ik best interessant.

Dit was alweer de Blossom Books Book Tag. Ik zou graag Chantal van (coffeendcookie) willen uitdagen om aan deze tag haar eigen draai te geven!

Wat is jouw favoriete sprookje?

 

Een gedachte over “Blossom Books Book Tag

Geef een reactie

