Schrijven

Schrijfupdate #3: september

Deze maand was best een goede schrijfmaand voor mij. Ja, school is weer begonnen dus daar heb ik het ook weer druk mee (examenjaar!!) maar toch ben ik vooruitgegaan in het verhaal dat ik wil vertellen. En dat hoeft nog geen eens op papier te betekenen, ook in mijn hoofd ben ik meer gaan begrijpen.

Waarschijnlijk heb je dit elke schrijver wel eens horen zeggen: “de karakters bepalen op een gegeven moment hoe hun eigen verhaal afloopt” of “mijn verhaal is een hele andere kant opgegaan omdat mijn hoofdkarakter dat zo wilde”. Dit lijkt misschien raar, maar het is waar.

Ik weet niet of ik dit ooit eerder hebt verteld maar ik schrijf een fantasy boek. Zoals 99% van alle Fantasy boeken is er wel een slechterik die roet in het eten gooit van de hoofdpersoon. Mijn verhaal niet buitengesloten. Alleen mijn villain sprak tot mij en ‘eiste’ meer tijd in het boek! Dus wat heb ik nu gedaan: ik heb door het verhaal heen mysterieuze hoofdstukken geweven van de slechterik. En eigenlijk ben ik er best blij mee. Hiermee heb ik voor mijn gevoel nog meer spanning opgebouwd (dan er al was).

Ik een stuk of vijf nieuwe hoofdstukken bedacht in mijn outline en tot mijn trots kan ik zeggen dat ik geen nieuwe karakters heb bedacht! Oh wacht… dat is eigenlijk een leugen. Ik heb eigenlijk een heel groot nieuw karakter bedacht… damn it. Maar behalve die ene, heb ik geen nieuwe karakters bedacht. De trotsheid springt er van af.

Ik ben blij met wat september mij gebracht heeft en ik denk dat oktober mij nog veel meer gaat brengen. Oktober is de maand van Halloween en dat betekent dus ook de griezeligheid. De dagen worden korter, de uren duisternis worden langer. Perfecte tijd om een boek te schrijven dus.

P.S. Ik heb nu een logo gemaakt voor de schrijfupdates!!! Ik vind het er echt geweldig uitzien, laat me weten wat jullie er van vinden.

Geef een reactie

