Boeken·Boekenrecensies

De Angstaanjager (Messenger of Fear #1) – Michael Grant [recensie]

Titel: De Angstaanjager (Messenger of Fear #1)
Auteur: Michael Grant
Uitgeverij: Harper Collins
Bladzijdes: 255
Prijs: €15,00
ISBN: 9789402705300
Genre: Young Adult, Fantasy

9200000047395293

Mara Todd wordt wakker in een grasveld omringd door mistflarden. Behalve haar naam kan ze zich niets meer herinneren. Ze is Doodsbang en denkt dat ze dood is. Dan doemt er een jongen op in de mist die zichzelf de Angstaanjager noemt. Hij is in staat door te dringen tot je duistere kant, ziet welke fouten je hebt gemaakt en is er om je te straffen. In een griezelig spel confronteert hij je vervolgens met je grootste angst. Maar waarom moet Mara hem hierbij helpen? Waarom is juist zij uitgekozen voor die huiveringwekkende taak? Ze blijft zich verzetten tegen alles waarin hij haar meesleurt, tot de schokkende waarheid eindelijk tot haar doordringt…

Laatst heb ik de Gone serie van Michael Grant uitgelezen en als snel werd hij een van mijn favoriete auteur. Daarom kon dit boek dus niet achterblijven. Ik houd van boeken waar veel actie in zit dus vond ik het gek dat ik dit boek goed vind. Want in dit boek zit eigenlijk helemaal geen actie. Michael Grant weet toch dit boek spannend te maken waardoor ik het in een keer uitlas.

Zoals je kan verwachten met een Michael Grant boek mist ook dit boek niet aan een hoog level van luguberheid (is dat een woord?) en ranzigheid. De straffen die de Boodschapper soms geeft aan bepaalde mensen lopen niet altijd af met een happy-ending. De schrijfstijl van Grant is duister en spannend en stelt mij nooit teleur.

IMG_2474.JPG

De spanning van dit boek komt echt door de grote vraag die wordt gevraagd vanaf de eerste pagina. Waarom laat de Boodschapper Mara al deze scènes zien van mensen die iets fout hebben gedaan? Wat is de grote bedoeling achter dit? Op het einde van het boek krijg je hier een antwoord op en laat me je dit zeggen: het was iets wat ik niet zag aankomen!

Het boek is een groot mysterie! Door het boek heen krijg je steeds meer aanwijzingen, en probeer je alle stukjes van de puzzel op een rij te zetten. Dit boek zet je echt aan het denken, zelfs nadat je hem uit hebt. Ik vond De Angstaanjager geweldig en ik zie dan ook nog meer potentie voor boek twee: Spel van Angst!

45-sterren

2 gedachten over “De Angstaanjager (Messenger of Fear #1) – Michael Grant [recensie]

Geef een reactie

