De Graces (De Graces #1) – Laure Eve [recensie]

Uitgeverij: Van Goor
Bladzijdes: 272
Prijs: €17.99 (tijdelijk €10)
ISBN: 9789000348114
Genre: Young Adult, Urban Fantasy

scale

Wanneer River Page met haar moeder naar een klein dorpje verhuist, valt ze als een blok voor de knappe en ongrijpbare zeventienjarige Fenrin Grace. Het gerucht gaat dat de Graces – Fenrin, zijn tweelingzus Thalia en hun jongere zusje Summer – heksen zijn, en River gelooft dat maar al te graag. Ze wil niets liever dan in hun nabijheid zijn en hun geheimen ontdekken. Zorgvuldig plant ze elke stap die nodig is om haar doel te bereiken. De Graces zijn erg op zichzelf, maar River raakt bevriend met Summer en zo wordt ze kind aan huis. Ze komt steeds dichter bij de waarheid over de familie en vooral dichter bij Fenrin. Maar River heeft ook haar eigen geheimen. Wanneer Fenrin eindelijk binnen handbereik lijkt te zijn, gebeurt er iets waardoor alles voorgoed verandert.

Laure Eve was tijdens YALbal in Nederland en daar heb ik haar dan ook ontmoet! Ze signeerde mijn boek, maar tot mijn spijt moest ik zeggen dat ik haar boek nog niet had uitgelezen. Nu, eindelijk, wel.

De Graces doet een beetje denken aan Twilight (meisje verhuist naar nieuwe school waar er een knappe familie rondloopt) maar hoe verder je leest, hoe meer je erachter komt dat dit alles behalve Twilight is. De hele vraag of de Graces nou heksen zijn of niet, en of ze in de greep zijn van een oude vloek maakt het verhaal erg spannend. Voor mij persoonlijk vind ik boeken met een magisch aspect veel leuker dan bijvoorbeeld vampieren.

Wat ik echter niet leuk vond aan dit boek was de manier waarop de Graces af en toe deden. Bepaalde personages deden erg neerbuigend naar River, alsof zij alles te zeggen hadden over haar en als ze ergens nee tegen zei, luisterden ze niet. Gelukkig werd dit naarmate het einde steeds minder. Het boek begon erg leuk en eindigde echt geweldig! Helaas sloeg bij mij in het middenstuk een beetje de verveling toe. Ik heb dit wel vergeven want het einde was best wel spannend en goed.

Laure Eve schrijft op een simpele maar goede manier waardoor de omgeving en karakters echt tot leven komen. De Graces brengt mysterie met zich mee, maar River heeft zelf ook een groot geheim. Het einde heeft alles voor mij goedgemaakt en daardoor kijk ik erg uit naar boek 2 (tevens ook het laatste deel).

35-sterren