tags

Pokémon GO Book Tag

pokemon-go-book-tag.png

Vorige week ben ik door Joost van Nerdygeekfanboy getagd om deze tag te gaan doen. Ik ben super enthousiast om dit te gaan doen want sinds kort ben ik de hele animé weer opnieuw aan het kijken (klik hier voor de recensie van seizoen 1), en ik ben enorm fan van het spel zelf. Ik tik op dit moment bijna level 18 aan, maar probeer dit natuurlijk steeds hoger te krijgen. Deze tag is gemaakt door Read at Midnight. Ik vindt dat ze iets geweldigs heeft neergezet en neem vooral een kijkje op haar blog.

pokemon-tag-01starters

Hoe graag ik ook had gewild dat ik hierop de twee magische woorden Harry Potter kon zeggen, is dit helaas niet het geval. Het boek dat mij in lezen heeft gekregen is toch echt De Hongerspelen van Suzanne Collins. Dit boek behoort dan ook echt tot mijn favorieten en zal altijd een speciaal plekje hebben in mijn hart.

pokemon-tag02pikachu

Ik heb eigenlijk nog nooit een klassieker gelezen. Dus ik weet ook niet zo goed wat ik ga antwoorden op deze vraag. Wat ik wel weet is dat de Harry Potter boeken door J.K. Rowling sowieso in de toekomst een klassieker worden, als ze dat al niet zijn!

pokemon-tag-03-zubat

Sorry voor iedereen die ik nu beledig, maar de Grijze Jager serie en alle spin-off boeken daar om heen. Ik zie dit boek overal, en het irriteert me eigenlijk een beetje. Mijn lokale boekenwinkel heeft meestal niet de boeken die ik wil, maar zorgt er wel altijd voor dat de Grijze Jager serie + spin-off series helemaal compleet zijn. Het neemt letterlijk een hele plank in!

pokemon-tag-04-ditto

Rood van Pierce Brown doet me erg denken aan Game of Thrones gemixed met De Hongerspelen. Toch vond ik Rood erg vermakelijk, en zeker een goed boek!

pokemon-tag-05-snorlax

Voor deze vraag heb ik twee antwoorden. De eerste is Het Spel der Tronen van George R.R. Martin. Dit boek heb ik nu al voor een tijdje in mijn boekenkast staan, maar ik ben gewoon zwaar geïntimideerd door dit boek (en door de hele serie). Ik kijk eerst wel even de tv-show af! Als tweede het ik In de Ban van de Ring van J.R.R Tolkien. Dit boek is zo massief dat ik echt niet weet of ik hier ooit wel aan wil beginnen.

pokemon-tag06-gengar

Crown of Midnight hield mij een hele nacht wakker. Tegen het einde van dit boek aan ging alles opeens zo snel, en er gebeurde duizend wat de fack momenten. I may have cried! Als je dit boek hebt gelezen dan weet je zeker waar over ik praat.

pokemon-tag07-nidokingqueen

Zoals ik net al had aangegeven heb ik de boeken niet gelezen, maar ik ben wel een hardcore fan van de show. Ik heb natuurlijk over Game of Thrones. Sam en Gilly zijn voor mij de puurste mensen in heel Westeros en ik ship ze samen! I will go down with this ship if I have to.

sam-and-gilly-game-thrones

pokemon-tag08-rapidash

Als ik de boeken van Rick Riordan lees, dan merk ik dat ik altijd heel snel ga. De manier waarop hij schrijft is makkelijk te lezen, waardoor je makkelijk door het boek heen komt. De verhalen die hij schrijft zijn altijd leuk, dus dat helpt natuurlijk ook. Ook heb je bijna elk hoofdstuk wel een vette actiescène waardoor je maar blijft lezen. Rick Riordan is echt een held!

pokemon-tag09-eevee

Ik heb nog niet heel veel spin-off series gelezen. Maar wat ik wel interessant zou vinden is een Hongerspelen spin-off. In boek twee krijg je iets meer achtergrond over de spelen van bepaalde karakters maar ik wil dit uitgewerkt zien. Ik wil de volledige arena zien van Haymitch, Finnick, Beetee, Johanna, Wires, Mags… uhum eigenlijk van iedereen!!

pokemon-tag14-magikarp

‘Simon vs. de verwachtingen van de rest van de wereld’ was voor mij echt een totale verassing. Ik begon het boek te lezen omdat ik Becky Albertalli zou gaan ontmoeten en het een beetje awkward is als je dan haar boek niet hebt gelezen. Kijk, ik ben gewoon niet de grootste fan van romantische boeken dus waarom zou ik dit boek dan wel leuk vinden. Tot mijn verbazing vond ik dit boek geweldig en is Becky nu een van mijn favoriete auteurs.

pokemon-tag12-legendary

Er zijn echt nog heel veel series waaraan ik moet beginnen, en dan ook echt series waar iedereen over praat. Hier een kleine lijst van schaamte: Divergent trilogie, Schim en Schaduw trilogie, de laatste twee boeken van Touching Juliette trilogie, ALLE Schaduwjagers boeken van Cassandra Clare! Ik kan nog wel even doorgaan. Uiteindelijk ga ik ze wel lezen… uiteindelijk.

pokemon-tag15mew-mewtwo

Het zijn niet echt collector editions volgens mij, maar ik zou nog heel graag de drie kleine boekjes naast de Harry Potter wereld willen hebben. De drie boekjes zijn: Fabeldieren en Waar Ze Te Vinden, Zwerkbal Door de Eeuwen Heen, De Vertelsels van Baker de Bard.

pokemon-tag10-egg

The Crown’s Game is het eerste deel in een duologie over Russische tovenaars. Ja, dit klinkt al vet genoeg. Kunnen we dit vertaald krijgen, please? Het tweede deel The Crown’s Heir komt volgend jaar al uit!

26156203

pokemon-tag11-lure-module

RANSOM RIGGS, RICK RIORDAN!!!!! Je zou bijna denken dat ik een obsessie heb met dubbele R’ren.

pokemon-tag13-server-down

Ik wacht op Gouden Zoon van Pierce Brown. Ik weet dat ik het boek makkelijk in het Engels kan kopen… maar ik moet blijven wachten op de Nederlandse heb ik mezelf beloofd. Ook wacht ik op de Nederlandse Harry Potter and The Cursed Child parts 1 and 2.

Dit was de Pokémon GO Book Tag! Ik tag Inge van van ReadInge. Ik hoop dat ze Pokémon net zo leuk vindt als ik.

Als je voor een dag een Pokémon zou kunnen zijn, welke dan?

(p.s. ik zou een Growlithe zijn omdat die gewoon awesome zijn!)
Geef een reactie

