Boeken

Tales of the Peculiar – Ransom Riggs [recensie]

Titel: Tales of the Peculiar
Auteur: Ransom Riggs
Uitgeverij: Dutton Books for Young Readers/Clavis Books (datum onbekend)
Bladzijdes: 192
Genre: Fantasie, Paranormale Fictie

f3997770-e4b4-0133-2413-0e1b1c96d76b

Before Miss Peregrine gave them a home, the story of peculiars was written in the Tales.

Wealthy cannibals who dine on the discarded limbs of peculiars. A fork-tongued princess. These are but a few of the truly brilliant stories in Tales of the Peculiar—the collection of fairy tales known to hide information about the peculiar world, including clues to the locations of time loops.

Laat ik beginnen met: ja, dit boek is Engels. Ik weet dat ik laatst een post heb gemaakt over #IkleesNls, en waarom het zo belangrijk is om Nederlandse boeken te lezen. Maar je moet weten dat Ransom Riggs mijn favoriete auteur is, en dat De Bijzondere Kinderen van Mevrouw Peregrine trilogie echt mijn favoriete trilogie is, en dat ik daarom dus echt letterlijk alles koop wat hij schrijft in deze wereld. Of in het algemeen: alles wat hij schrijft. Ik ga daarom ook zeker de Nederlandse kopen wanneer die uit is, zodat ik mijn Nederlandse collectie compleet kan maken.

Dat ter zijde, ik hou van dit boek! Ik wist van te voren al dat ik niet met heel hoge verwachtingen in dit boek moest gaan, omdat het niet echt een deel is van de serie. De inhoud van dit boek zijn letterlijke de verhalen uit het boek ‘Tales of the Peculiar’ die Millard (een karakter in de trilogie) het leukst vindt. Mijn lage verwachtingen werden juist overtroffen doordat sommige verhalen echt, echt, en dan ook echt heel goed waren.

4a26069a-1dcb-4761-9d87-e53a0c774c9d-jpg-_cb269897399_

Een verhaal sprong er voor mij echt uit, en dat is het verhaal genaamd The First Ymbryne. Als je de De Bijzondere Kinderen trilogie nog niet hebt gelezen… ten eerste, wat doe je hier. Stop met dit lezen, koop het boek, en lees het!!! … maar voor degenen die het nog niet hebben gelezen. Een ymbryne is een vrouw die kan veranderen in een vogel. Ze is de waker over de Bijzonderen en kan een lus (loop) creëren waarin de Bijzonderen veilig kunnen leven. Zoals je het al kan raden vanuit de titel gaat dit verhaal dus over de allereerste ymbryne. Het was een mooi, beetje ontroerend en waanzinnig geschreven verhaal. Je komt achter zoveel dingen. Al die extra informatie over de wereld die Riggs heeft gecreëerd is voor mij als kerstochtend.

Een ander verhaal dat ik erg leuk vond was: The Girl Who Could Tame Nightmares. Dit verhaal was zo goed en onvoorspelbaar, met een schokkende plottwist op het einde. Helaas was er ook één verhaal dat ik niet echt heel erg leuk vond en dat was het verhaal: The Woman Who Befriended Ghosts. De hoofdpersonage in dat verhaal vond ik een beetje suf en dom.

https-%2f%2fblueprint-api-production-s3-amazonaws-com%2fuploads%2fcard%2fimage%2f85915%2fghosts

Ik kan geen eens beginnen over hoe geweldig de plaatsjes voor elk hoofdstuk zijn. Andrew Davidson verdient echt niet normaal veel credits voor het maken van zulke mooie houdsnedes. Ja, je las het goed. Alle plaatsjes zijn gemaakt op hout!

Als je fan bent van de originele trilogie dan is dit zeker een aanrader! Misschien vind je zelfs wel een hint naar de ingang van een geheime lus. Ik kon echt niet wachten tot dit boek binnen kwam dus heb ik het boek maar ge-preorderd, zodat het op lusdag (9.3.2016) uitkwam. Het boek was zelfs nog beter dan verwacht, en hoe dichter ik bij het einde kwam, hoe langzamer ik ging lezen omdat ik niet wilde dat het eindigde. Ik raad het boek zeker aan! Dit boek is zeker 5 sterren waard.

5-sterren

Op welk boek konden jullie niet wachten, dus daarom moest je het wel pre-orderen?

 

 

Een gedachte over “Tales of the Peculiar – Ransom Riggs [recensie]

Geef een reactie

