Geen categorie

Schrijfupdate #2: augustus

Jemig hè, wat ging deze maand weer snel voorbij. De vakantie is weer voorbij dus moeten we weer naar school of aan het werk. De vakantie heeft mijn schrijfwerk echter niet gehinderd. Ik heb best veel geschreven aan mijn nieuwe outline, maar ik heb vooral veer gewerkt aan mijn karakterdossier.

Het lijkt wel alsof mijn karakterdossier maar blijft groeien en groeien en groeien. Situatie die ik niet kan oplossen: BAM! nieuw karakter. Heb ik iemand nodig die mooie speeches kan geven: BAM! nieuw karakter. Ik moet echt stoppen met nieuwe karakters maken. Maar nu komt dus het stomste. Karakters vermoorden nog voordat ze zijn geboren. Oké, het hoeft niet, maar dan heb ik straks een boek met twintig hoofdpersonen. Het houd niet op, niet vanzelf. Even serieus, hoe zorg je ervoor dat je niet teveel karakter maakt?

Als ik kijk naar mijn verhaal zelf ben ik niet super ver gekomen. Ja, ik ben natuurlijk verder gekomen in mijn outline, maar dit zijn maar vier hoofdstukken. Of is dat veel? Ik weet het niet.

Oh, en ben ik de enige die dit doet. Ik maak speciale word documenten aan voor elk karakter en plak er dan allemaal plaatjes in die met hem of haar te maken heeft. Ik ben van plan om het uit te gaan printen en het dan op mijn muur plak, maar misschien is dit een stapje te ver. IK WIL GEEN KARAKTERS VERMOORDEN DIE NOG GEEN EENS HEBBEN KUNNEN ADEMEN! Ze zijn allemaal een soort van mijn creaties, ook de slechteriken/psychopaten.

Dit was alweer mijn schrijfupdate voor deze maand. Ik zou het tof vinden als jullie mij zouden kunnen helpen met mijn karakterbabyboom probleem. Mijn doel voor volgende maand is om minder karakters te produceren en een paar hoofdstukken erbij te schrijven.

 

Een gedachte over “Schrijfupdate #2: augustus

Geef een reactie

