films & tv-shows

The Good Dinosaur [recensie]

The_Good_Dinosaur_poster

Van de makers van Inside Out en Finding Nemo komt nu The Good Dinosaur. Ik zat laatst op Netflix (eigenlijk altijd) en toen zag ik deze film. Wow. Ik verwachtte een leuke Dinsey Pixar film om gewoon even te kijken. Maar echt alles aan deze film is geweldig.

Het verhaal begint met dat de meteoriet die de aarde heeft geraakt waardoor alle dinosaurussen uit zijn gestorven, de aarde mist en voorbij vliegt. Dinosaurussen bouwen een leven op en hebben zelfs boerderijen. In het begin komen er drie eieren uit: een jongens dino, een meisjes dino en Arlo. Arlo is een jongens dino maar lijkt in verste verte niet op zijn broer. Hij is groener, kleiner, onhandiger en vooral heel erg bang.

Dan gebeurt er iets wat erin de meeste Disney Pixar movies gebeurt. Ik ga niet zeggen wat, vanwege spoilers. Toch vond ik de film heel erg origineel. Het gaat over vriendschap, vertrouwen, samenwerken, jezelf vinden, iets groters doen dan jezelf en nog zo veel andere dingen. Dit was echt een goede film en staat hoog op mijn kinderfilm lijstje. Daarom snap ik ook niet waarom deze film zo ondergewaardeerd is. De karakters waren leuk, de verhaallijn was mooi en dan heb ik het nog geen eens gehad over de animatie. Wow!

Kijk dit alleen al. Hoe kan je zoiets maken met een computer?? De bergen zijn zo mooi en zo gedetailleerd. Als je de film niet kijkt om de verhaallijn of karakters, kijk het dan alleen  al om het uitzicht. Ik geef deze film 5 sterren. Als je Netflix hebt, en je hebt eventjes tijd, ga deze film kijken en laat me alsjeblieft weten wat je er van vond. Dat kan via mijn Twitter, mijn Facebookpagina of gewoon hier in de comments!

2 gedachten over “The Good Dinosaur [recensie]