Geen categorie

Mijn ontmoeting met Marieke Nijkamp

Ik heb laatst een post gemaakt over boeken van Nederlandse auteurs, die ik graag wil lezen. Daarin kwam ook het boek This is Where It Ends van Marieke Nijkamp in voor. Het kwam er op neer dat ik haar een keer ontmoet heb, en dat die ontmoeting niet helemaal ging zoals ik wilde. Eigenlijk wist ik zelfs geen eens dat ik haar zou ontmoeten.

Het begon allemaal op Comic Con Amsterdam. Niets vermoedend liep ik daar samen met een vriendin de hele dag rond. Het was een superleuke dag, we waren aan het genieten van alles wat om ons heen stond (want het was de eerste CC voor beide) en we hebben misschien een klein beetje geflipt bij wat acteurs uit Amerika. Maar dat is weer een ander verhaal.

Na de Game of Thrones panel wilde we terug naar binnen lopen, want er waren nog een paar dingen waar we niet waren geweest. Tot ons verdriet, was Comic Con 2016 voorbij. Gewoon afgelopen. Op de terugweg van de panel naar de uitgang kwamen we langs het American Book Center kraampje, of eigenlijk een mini-boekenwinkel. We waren een tijdje aan het rondneuzen toen ik haar zag. Marieke Nijkamp. Ik wist het honderd procent. Dit moest Marieke Nijkamp wel zijn, het kon niet anders. Ik draaide me om naar die vriendin en fluisterde allemaal dingen als: omg, het is haar, vgm, of niet? denk ik wel, wat denk jij? We wisten gewoon zeker dat het haar was! Zij sprint naar de boekenkast, (volgens mij werden er een paar kinderen omgeduwd), grijpt twee exemplaren van This is Where It Ends, ze gooit de boeken half door de lucht richting mij, zodat ik naar Marieke toe kon om een handtekening te vragen. Ik stond bijna op het punt om te vragen of we een handtekening mochten toen ik een stem hoorde die vroeg: ‘Zouden jullie die gesigneerd willen hebben?’

Ik draaide me om en daar, recht voor me, stond Marieke Nijkamp. De echte Marieke Nijkamp! Ik me natuurlijk weer omdraaien naar die andere vrouw. En weer terug naar Marieke. Ze leken niet identiek op elkaar, maar wel echt verdomd veel. Na veel verwarring en gestamel, hebben we de boeken laten signeren. Marieke was ook nog zo aardig om ons beide een keycord te geven van This is Where It Ends.

Door alle drukte en verwarring zijn we zelfs vergeten om een foto te maken. Nu vragen jullie je misschien af. Wie was de vrouw die leek op Marieke Nijkamp? Ik thuis na het event op me mobiel zoeken en zoeken. Blijkt dat het Corinne Duyvis is. De auteur van On the Edge of Gone en Otherbound. Maar even serieus? Deze twee lijken echt op elkaar.

Waarschijnlijk klinkt het minder awkward dan het was, maar op dat moment kon ik wel door de grond zakken. Ik hoop dat jullie mijn awkward verhaal leuk vonden! Nu vraag ik me af. Wat is het meeste schamende wat je hebt meegemaakt in de trant van boeken, films, series?

 

 

Geef een reactie

