Geen categorie

Jongens die boeken lezen, zijn homo!

Ik wilde dit bericht al een tijdje maken, en toen ik laatst weer iemand hoorde zeggen: “jongens die boeken lezen, zijn homo”, ging ik aan de slag met deze post.

Argumenten voor:

– Het enige argument dat ik kan bedenken is omdat van de mensen die lezen, ongeveer 85% vrouw is. Hierdoor wordt het over het algemeen beschouwd als een vrouwending. Maar voor de rest (…)

Argumenten tegen:

– Er zijn zoveel genres dat er echt wel een genre is geschikt voor jongens. Genres voor jongens kunnen bijvoorbeeld fantasy, sci-fi of horror zijn. Maar dat hoeft helemaal niet. Er bestaan ook jongens die houden van non-fictie of juist weer een hele andere genre. Het begrip lezen is zo breed dat er altijd een plekje is voor iedereen!

– Er zijn aardig want mannelijke auteurs die gewoon een gezin hebben met vrouw en kinderen. Rick Riordan bijvoorbeeld. Voordat hij zijn eerste boek had geschreven, heeft hij sowieso andere boeken gelezen.

at-the-skywalk

– Joost! Iedereen kent Joost wel denk ik, en zo niet hij is van NerdyGeekyFanboy. Hij is denk ik de meest fanatieke mannelijke lezer die ik ken. En ook de meest flirterige richting meisjes. Dus als iemand moet bewijzen dan hetero jongens ook gewoon kunnen lezen, is hij het wel!

Ik weet dat er genoeg jongens zijn die lezen en wel homo zijn, maar er zijn ook genoeg meiden die lesbisch zijn en ook houden van lezen. Het maakt helemaal niks uit. Je bent niet iets omdat je van lezen houdt. Je kan niet zomaar gesorteerd worden onder het groepje homo alleen omdat je iets leuk vindt wat veel meisjes leuk vinden. Dit vooroordeel moet dus echt snel uit de wereld verdwijnen. Het maakt niet uit wat je bent, zolang je maar gelukkig wordt van de dingen die je doet.

Ik heb deze post gemaakt omdat ik ziek wordt van de vooroordelen. Ben jij het ook met mij eens?

2 gedachten over “Jongens die boeken lezen, zijn homo!

  1. Wat top dat je hier een blogpost over hebt gemaakt! Wat vervelend dat mensen roepen dat je homo bent als je leest. Nu is mijn vriend niet de grootste lezer, maar hij is harstikke hetero en heeft de series Harry Potter en Game of Thrones verslonden! Fantasy is inderdaad een genre dat dus bij jongens past 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

