tags

Simon Vs. Booktag

Ik heb deze tag nu al een paar keer langs zien komen op verschillende blogs en aangezien dit mijn leukste (tevens ook mijn enigste) contemporary boek is die ik heb gelezen, wilde ik deze tag doen! De tag is gemaakt door Eline van All The Feels.

Simon:

A book that made you physically smile whilst reading it

Antwoord:  Het is de Simon Vs. Booktag, dus waarom niet beginnen met het boek waar deze tag vandaan komt! Simon Vs. de verwachtingen van de rest van de wereld.

 

Blue:

A book with really beautiful writing/prose

Antwoord: Beide boeken van het getrouwde stel: Tahereh Mafi en Ransom Riggs. De schrijfstijlen in deze boek zijn verschillend van elkaar, maar toch allebei zo mooi!

tumblr_nq5qdhvhmY1up6687o2_400

Leah:

A book that is not very popular, but that you love anyway

Antwoord: Ready Player One!!! Ik heb het gevoel dat echt weinig mensen dit boek hebben gelezen. Of in ieder geval hoor ik er weinig over. Dit boek is eigenlijk alles waar voor je wenst in een boek.

 

Abby:

A book that is so cool you wish you’d written it yourself

Antwoord: Rood van Pierce Brown. Je voelt gewoon tijdens het lezen dat Pierce Brown echt een van de grootste nerds op aarde is. (Of op Mars)

 

Martin:

Your favourite villain, book or non-book

Antwoord: Mijn favoriete Villian moet wel Moriarty zijn van de serie Sherlock. Het is gewoon onmogelijk om niet van hem te houden of ervan houden om hem te haten. Op de tweede plek komt Cersei van Game of Thrones.

MoriartyCrown

Cal:

 A book that sat on your shelf for a very long time before you read it and loved it

Antwoord: De 5de golf van Rick Yancey, en eigenlijk moet ik erbij zeggen dat ik het boek nog steeds niet heb gelezen. Ik ben van plan om de 5de golf, na het boek wat ik nu aan het lezen ben, te gaan lezen.

 

Taylor:

The most perfect book in the history of perfect books where you’ve almost reached the point of being slightly annoyed whenever you see the title because by being there it is already bragging about its goodness, and the worst part is that you know they’re right because the book is amazing. (Long story short, favourite book ever)

Antwoord: Ja, nu komt een standaard antwoord. Harry Potter!!!! En daarmee bedoel ik echt de hele serie mee, want J.K. Rowling heeft ZO goed over deze serie nagedacht. Alles zit ZO goed in elkaar. Dingen die gebeuren in de eerste paar boeken, krijgen een antwoord in het laatste boek. Ik hoef denk ik niemand te overtuigen dat deze serie gewoon perfect is!

 

Spier Family:

Who is your favourite chipmunk?

Antwoord: Theodore, altijd al geweest. Hij is gewoon zo schattig en dik en lief en ik wilde hem vroeger altijd adopteren.

ATC-044

Halloween:

Would you rather dress up as a dementor or as a trashcan?

Antwoord: Sowieso dementor. Dan kan je als 16 jarige gewoon nog langs de deuren voor snoep zonder dat iemand je hoofd ziet en zegt dat je te oud bent. Helaas hebben we in Nederland geen Halloween…

 

Oreo’s:

What is your favourite kind of Oreo, and your favourite Oreo product?

Antwoord: Het moet wel de Double Delight zijn want Becky heeft die zelf aan mij aangeraden! Een week later kocht ik ze, en ja, ze zijn HEERLIJK!

 

Gender Bender Day:

Imagine you could change the gender of any character in any book, who would you change and why? (For example, make Augustus Waters a girl so that TFIOS would’ve been a lesbian lovestory, make KatnissEverdeen a guy so that she couldn’t have volunteered for Prim, etc)

Antwoord: Ik zou het wel vet vinden als Celaena Sardothien een jongen wordt. Dan is er ook een oplossing voor de liefdesdriehoek. #TeamNehemia

 

Vast houses with tiny windows:

 A book that was way different from what you expected it to be (For example, expecting a love story, getting a BAMF shooting everybody)

Antwoord: Ik heb hier lang over nagedacht… Ik weet het echt niet!!!

 

Finding a shore worth swimming to:

Favourite fictional character of all time, book or non-book

Antwoord: Percy Jackson!!! Ik moest ergens in deze tag Percy Jackson verwerken. Hij is zo grappig en in de eerste paar boeken nog een beetje dom. Maar soms die domheid is juist weer grappig en leuk om te lezen.

 

Dit was alweer de tag! Als je hem leuk vond, laat het me weten in de reacties. Als je deze tag zelf wil doen mag je dat doen. Maar vergeet dan niet Eline erin te vermelden. Ik hoop dat jullie het leuk vonden.

 

 

 

 

3 gedachten over “Simon Vs. Booktag

Geef een reactie

