films & tv-shows

Stranger Things: Episode 1 [recensie]

Stranger Things is een nieuwe Netflix original serie. Het verhaal gaat als volgt:

Hawkins, Indiana – 1983. Een onschuldige avondje Dungeons & Dragons spelen neemt een dramatische wending voor een groepje jonge vrienden als groepslid Will Byers onder zeer verdachte omstandigheden in het niets verdwijnt. Al snel raakt het kleine stadje compleet in de ban van samenzweringstheorieën over de vermissing van de jongen. Will’s moeder begint samen met de lokale autoriteiten een zoektocht naar haar zoon en ontdekt een reeks van mysteries met geheime overheidsexperimenten, bovennatuurlijke gebeurtenissen en een vreemd meisje dat onmenselijke krachten lijkt te bezitten. Ook de beste vrienden van Will zetten alles op alles om hem terug te vinden, en belanden hierdoor in angstaanjagend spannende situaties.

stranger-things
Voor een pilot aflevering wist het me niet totaal te pakken. Ja, het was spannend, en ja, ik vroeg me soms af: waarom gebeurt dit? Maar op een of andere manier kwam ik niet echt in het verhaal. Misschien kwam dit doordat de hoofdpersonen jonger waren dan ik. En misschien kwam dit ook wel doordat het zich afspeelt in 1983, waardoor ik me niet helemaal kan inleven. De spanning viel bij mij soms ook een beetje weg omdat er veel werd gepraat, in plaats van gedaan. Laat je door al mijn wat negatieve mening niet afslaan van want Stephanie Perkins (auteur van Anna & de French Kiss/Lola & de Boy Next Door/andere boeken die nog niet vertaald zijn) tweette(?) vanochtend dit:

tweet

Een anderen reden waarom ik het vond tegenvallen is misschien omdat ik er te veel van had verwacht. De trailer is zó vet en daardoor wou ik de serie meteen kijken.

Ik ga de serie sowieso helemaal afkijken (want maar 8 afleveringen) en omdat ik niet een serie wil beoordelen alleen maar op de eerste aflevering. Ik weet niet of ik voor elke aflevering een review ga geven want dan moet ik wel rekening gaan houden met spoiler tags. Wat zouden jullie leuk vinden? Elke aflevering een review of vanaf nu tot het einde kijken en dan een seizoen review? Laat het me weten in de comments!