top 5 wednesday

Top 5 wednesday

Top 5 wednesday is een groep op goodreads die elke woensdag een nieuwe top 5 vraag bedenken. Dit leek mij persoonlijk heel leuk om en ik hoor graag of jullie het ook leuk vinden. De topic van deze week is:

Books You Wish Had Sequels

Ready Player One van Ernest Cline

ready player one

Dit boek was voor mij een van de beste boeken van vorig jaar. Ik ga niet een uitgebreide samenvatting geven hierover maar als je het nog niet heb gelezen moet je het zeker doen. Het heeft eigenlijk alles waar je voor wenst.

Simon vs de verwachtingen van de rest van de wereld van Becky Albertalli

Simon-blauw

Eigenlijk valt er niet meer over te zeggen dan dat dit het beste liefdesverhaal ooit is. Oké, die uitspraak is misschien iets te groot want ik heb nog nooit een ander contemporary boek gelezen. Dit komt gewoon omdat ik er niet in kom en het voor mij allemaal het zelfde is. Maar dit had ik totaal niet bij Simon en daarom verdiend dit boek een sequel!

Percy Jackson en de helden van Olympus van Rick Riordan

1001004011619154

Ja, ik weet van het bestaan van de Helden van Olympus af en de Beproevingen van Apollo, maar ik wil gewoon meer boeken in de wereld van Percy. Deze boeken leren je zoveel en Rick Riordan is daarin echt een held! Ik hoop gewoon dat er altijd sequels blijven komen in deze wereld en dat we voor altijd kunnen genieten van de Griekse/Romeinse/Egyptische/Noorse goden.

De Hongerspelen van Suzanne Collins 

9200000015354760

Dit is misschien een super standaard antwoord maar we willen toch allemaal meer in de wereld van Panem. Het maakt voor mij niet uit of het een Sequel word over het na bestaan van Katniss of een Prequel over de arena’s van bijvoorbeeld Finnick of Beetee, als er maar een nieuw boek komt!!!

Legend van Marie Lu

1001004011832481

Deze boeken waren zo geweldig en spannend. Op sommige delen uit het boek was de schrijfstijl van Marie Lu zo goed dat ik de hele actie scène voor me zag. Ik was het niet helemaal eens met het einde van boek 3 en daarom wil ik dus meer. Als je het boek gelezen heb zal je vast wel begrijpen wat ik bedoel.

3 gedachten over “Top 5 wednesday

Geef een reactie

