Boeken·Geen categorie

Nimona – Noelle Stevenson [Boekrecensie]

Yes! Fases! Giftige brouwsels! Hier hou ik van!

Sinds ik hoorde dat er een graphic novel uitkwam in Nederland was ik al helemaal blij! Maar toen ik hoorde dat het Nimona was, sprong ik letterlijk even de lucht in van blijdschap! Ik wilde dit boek al zo lang lezen en heb het nu eindelijk gedaan!

Titel: Nimona
Auteur: Noelle Stevenson
Uitgeverij: Blossom Books
Pagina’s: 262
Sterren: 4 van de 5nimonabanner

NIMONA is een impulsieve jonge gedaanteverwisselaar met een uitzonderlijk talent voor schurkenstreken, die zich besluit op te dringen als sidekick aan superschurk BALLISTER ZWARTHART zodat ze samen zijn snode plannen naar een hoger niveau kunnen tillen.

Hun missie: bewijzen dat heer Ambrosius Goudzak en zijn collega’s van het Instituut voor Rechtshandhaving & Heldendom niet de helden zijn die ze pretenderen te zijn. Als hun plan escaleert en de hele samenleving in gevaar brengt, realiseert Zwarthart zich dat Nimona’s gave net zo duister en mysterieus is als haar verleden. En dat haar wilde, onvoorspelbare kant misschien wel gevaarlijker is dan hij wil toegeven…

Het is al wel een tijdje geleden dat ik dit boek heb gelezen maar ik denk er nog steeds hetzelfde over: GE-WEL-DIG! Ik wist niet precies wat ik ervan moest verwachten, want ja, een graphic novel had ik nog nooit gelezen omdat ze niet worden uitgegeven in Nederland. Ik werd gelukkig niet teleurgesteld. Het enige wat ik jammer vond was dat ik het zo snel uit had.

De tekenstijl ziet er een klein beetje simpel uit maar naarmate je verder het verhaal inkomt, zie je af en toe plaatjes die echt zo goed getekend waren. Ik stoorde me in ieder geval er niet aan. Ik werd er heel blij van dat je helemaal achterin het boek een paar pagina’s hebt met het ‘totstandkoming Nimona’. Hierin zag je de eerste schetsen van Nimona en de andere karakters. Dit was een leuke toevoeging.

Het grootste mysterie door heel het verhaal heen is: wie is Nimona? Die spanning werd goed vastgehouden door af en toe een flashback te laten zien. Ik vond het karakter Nimona zelf heel aardig en schattig maar soms werd ik een beetje bang van haar.

Hebben jullie dit boek al gelezen? Laat me het weten in de reacties.

 

 

 

Een gedachte over “Nimona – Noelle Stevenson [Boekrecensie]

  1. Pingback: Rood Boek Tag

Geef een reactie

