events

Het Young Adult Summer Event

Dit is mijn eerste blogbericht en ook eigenlijk mijn eerste echte boeken event. Dit event werd gehouden in de boekhandel Van Piere in Eindhoven. Het was even een eindje rijden met de trein maar dan kom je ook wel ergens want het was echt heel leuk!

Het begon met een boekenpresentatie van het boek Tweedehands Vleugels van Vanessa Gerrits. Hierin legde ze uit waar haar boek over ging, waar het zich afspeelde en dat het iets met pannenkoeken te maken had… Ook vertelde Jen Minkman over dat ze de boeken van Vanessa moest “ont-Vlaamen” toen ze bezig was met de Nederlandsevertaling. Na de presentatie kon je je boek laten signeren en even op de foto met Vanessa.
IMG_0220

 

IMG_0241

Daarna kregen we twee rondes van workshops.Van te voren kon je al een keuze maken uit verschillende workshops.

Ronde 1:

  • Esther Walraven; Q & A over Daan & Nadia
  • Chinouk Thijsen; workshop over Vloggen

Ronde 2:

  • Marijke Jansen: Show me Schrijfworkshop over ‘Show don’t Tell’, hoe breng je een boek echt tot leven?
  • Emmy van Ruijven over ontwerpen: Van krabbel naar beeld – hoe breng je een ontwerp idee tot leven?
  • Jen Minkman over schrijven: Een goed begin is het halve werk – hoe begin je als je een boek wilt schrijven?

Ik heb gekozen voor de workshops van Chinouk en die van Emmy.

Bij de workshop van Chinouk staat er dat het over vloggen gaat maar  het ging ook over het
maken van een booktube kanaal. Chinouk heeft namelijk zelf ook een booktube en als je haar nog niet volgt, klik dan hier. Chinouk en ik hadden al een tijdje contact via social media maar we hebben elkaar nog nooit ontmoet en nu, dankzij dit event eindelijk wel! Haar workshop was duidelijk en ook erg handig want ik zit er zelf ook aan te denken om een booktube kanaal te maken. Eerst maar bloggen!!

IMG_0254

IMG_0265

Mijn tweede workshop was dus die met Emmy over tekenen en hoe je nou een idee tot leven brengt. Nu moet ik toegeven dat ik niet echt heel goed kan tekenen. En daar mee bedoel ik gewoon: echt heel slecht! De workshop zelf was voor de rest echt leuk alleen ik miste het stukje talent bij mezelf.

IMG_0285

Nadat alle workshops voorbij waren was er nog een boeken swap. Het was de bedoeling dat je boeken ging ruilen maar op het einde wilde mensen hun boeken kwijt en gaven ze de boeken gewoon weg. Ook was er nog een win actie. Het was heel simpel: naam in een grote glazen pot en hopen dat je een prijs wint! En raad eens… ik heb iets gewonnen!!! Ik kreeg een totebag van pocket penguins en daarbij in kreeg ik ook nog een boekje van de penguin classics. Na de prijzenronde kon je nog even praten met de auteurs of gewoon met andere boeknerds.

Ik vond het een heel erg geslaagd boeken event, ook al was het mijn eerste en heb ik niets om mee te vergelijken. Oh, en de goodiebag met allemaal boekenleggers erin was ook top!

Ik hoop dat je van mijn eerste blogbericht heb genoten. Ik zou het supertof vinden als je mijn blog gaat volgen, liken of zelfs zou gaan delen op social media!

 

 

 

 

 

 

6 gedachten over “Het Young Adult Summer Event

Geef een reactie

